Citycon kasvatas 2013. aastal käivet 3,9% 248,6 miljoni euroni ja teenis kasumit 93,1 miljonit eurot. Ettevõtte renditulu kasvas 6,9 miljoni euro võrra ehk 4,2%. Kasum aktsia kohta kukkus 0,22 euroni, mis oli seotud teise kvartali finantskuludega.
„2013. aastal Citycon näitas, et isegi keerulises majanduskeskkonnas on võimalik kaubanduskeskustes aktiivse juhtimisega kasvatada sissetulekut,“ kommenteeris Cityconi juhatuse esimees Marcel Kokkeel. „Me suutsime ületada ambitsioonikat eesmärki, mis oli 2013. aastaks seatud – halduskulude vähendamine 5 miljoni euro võrra ning majanduslik täituvus on stabiilselt püsinud 95,7% juures.“
Kokkeeli sõnul on nende portfell veelgi paranenud. Näiteks mullu nad omandasid Stockholmis Kista Galleria, mis tugevdab nende positsiooni ja turuosa Rootsi turul.
Citycon OY teenis neljandas kvartalis 62 miljonit eurot käivet ja renditulu vähenes 2 miljonit euro võrra ehk 4,5%. Renditulu vähenes tänu tegevuskulude suurendamisele.
Mis puudutab Eestit, siis Kokkeeli sõnul on neljandas kvartalis rendihinnad püsinud stabiilsena ning on kasvanud aastast-aastasse ligikaudu 2%. Neljandas kvartalis investeeriti põhiliselt kontori ja tööstuse segmenti.
Eelmisel aastal oli ettevõtte jaoks Eestis kaks suurt projekti. Ettevõte investeeris Rocca al Maresse 5,3 miljonit ja Kristiine keskusesse 3,3 miljonit eurot. Septembris lõpetas ettevõte Rocca al Mare renoveerimisprojekti ning keskusesse tuli Eesti esimene H&M pood ja esimene Debenhamsi pood. Kristiine keskusesse tuli samuti H&M pood, selle renoveerimine viidi lõpuni aasta lõpus.
Seotud lood
Selle aasta 20 veebruaril toimuva Kinnisvarakonverentsi olulised osad on praktikute lood, spetsiaalselt konverentsi jaoks tellitud kinnisvaramaaklerite tasemeuuring ja networking personaalsete kontaktide loomiseks. Laval tulevad arutlusele kolm visiooni, mis võivad kardinaalselt muuta Eesti kinnisvaraturgu.
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.