Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) soovib läbi rahvusvahelise hanke leida 4.trammiliini taristu projekteerija ning rekonstrueerija. Eeldatav maksumus kuni 20 miljonit eurot.
„Hankija eeldab, et edukas pakkumus jääb 20 miljoni euro piiresse ning edukas pakkuja omab kogemust asulasiseste rööbasteede rekonstrueerimisel,“ ütles Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimees Enno Tamm.
Hankelepingu eesmärk on koostada eelprojekti ja väljastatavate ehituslubade alusel tööprojekt ning selle järgi rekonstrueerida 4.trammiliini taristu.
Tallinna linna uued trammmid hakkavad sõitma ka 3.liinil (Tondi-Kadriorg), seega tuleb projekteerimis- ja ehitustöid teha samuti lõigul Hobujaama peatus – Kadriorg – Hobujaama.
Riigihankel edukaks osutuv pakkuja peab koostama 4.trammiliini rekonstrueerimise tööprojekti ning kõik muud sellega seonduvad dokumendid.
Tööde hulka kuulub rööbastee uuendamine 4.trammiliinil, Pärnu maantee depoo territooriumil koos depoosse sissesõiduteega ning Vana-Lõuna ringil. Peale selle tuleb rekonstrueerida kuus veoalajaama ja nende toitekaablid ning 4.trammiliini kontaktvõrk. 3.liinil vahetatakse samuti välja kontaktvõrk ning liini toitekaablid.
Hanke võitja peab tegema eelprojektiga ette nähtud tööd trammide keskmise liikumiskiiruse tõstmiseks ning muutma trammide kasutamise sõitjate jaoks senisest ohutumaks ja mugavamaks (ooteplatvormid, fooriristmikud ja muu liikluskorraldus).
Projekti rahastab EL-i ühtekuuluvusfond sihtasutuse Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK) kaudu umbes 85 protsendi ulatuses ning ülejäänu Tallinna linn. Pakkuja kohustub pakkumuse esitamisel andma tagatise summale 100 000 eurot. Pakkuja 2010., 2011. ja 2012.majandusaasta keskmine netokäive rööbasteede ehitus- ja/või rekonstrueerimistööde tegemisel ning teede ehitamisel peab olema olnud kokku vähemalt 15 miljonit eurot aastas.
Tegemist on avatud hankemenetlusega ning hindamiskriteeriumiks on madalaim hind. Pakkumuste esitamise tähtaeg on 6.november 2013 ning samal päeval avatakse ka ümbrikud.
TLT nõukogu esimehe, Tallinna abilinnapea Taavi Aasa sõnul annab 4.trammiliini rekonstrueerimine ning moodsate trammide soetamine sinna uue kvaliteedi Talinna ühistranspordi arengule.
Seotud lood
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.