Aastail 2006 ja 2007 juhtus tehinguid sõlmides üliharva, et ostja küsis hinda alla. Kriisiajal oli aga vastupidi – tingimisruum suur. Nüüdseks on olukord stabiliseerunud.
SAMASUGUSTE OBJEKTIDE ROHKUS TURUL. Piirkondades, kus nõudlus ületab pakkumist, on lihtsam ka hinna üle kaubelda. Vastupidises olukorras võivad omanikud hinnas üsna jäigad olla. Objekte, mida on turul palju (näiteks paneelmaja korterid), saab otseselt võrrelda. Nõnda tulevadki parimad argumendid reaalselt esile ja saab enam tingida. Eriarenduste puhul, kus ei pruugi võrdväärset elamut müügil olla, on keerukam rahalistesse läbirääkimistesse astuda.
ANALOOGSED PAKKUMISED. Tähelepanu tasub pöörata olemuselt ja asukohalt sarnaste elamute müügihinna suurusjärgule minevikus. Abiks on näiteks maaameti portaal. Sarnaste pakkumiste korral mängib olulist rolli objekti vabastamise tähtaeg ja sisustuse edasine saatus.
ASUKOHT. Meelepäraseid pakkumisi tasub vaadelda reaalselt erinevates oludes, näiteks päevavalguses ja õhtul hämaras. Saadud emotsioonid aitavad endas selguse jõudmise kõrval müüjale paremini võimalikke negatiivseid külgi argumenteerida, et hinda allapoole tingida. Samuti võib määravaks saada, mitmendal korrusel müüdav korter asub (sõltuvalt ostja soovidest ja vajadustest).
KÕRVALKULUD. Üha enam pööravad ostjad rõhku võimalikele kõrvalkuludele – näiteks ühistu laenule, mis reaalselt hinda tõstab.
MÜÜGIKUULUTUSE VANUS. Müügiprotsessi pikk kestus mõjutab olustikku pigem negatiivses suunas. Samas on kinnisvaraportaalides üleval suhteliselt vähe tavaobjekte, mille müük on veninud ülemäära pikaks.
ALLIKAD: RIME KINNISVARA VAHENDUSE JUHATUSE LIIGE MONICA MELDO, LVM KINNISVARA JUHATUSE LIIGE INGMAR SAKSING, DOMUS KINNISVARA PÕHJA-EESTI REGIOONI JUHT RANDO VANAVESKI
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.