Elavnemine ehitusturul on turgutanud kõikide suuremate ehitusmaterjalide müüjate müügitulu ja annab neile lootust, et tänavu õnnestub eelmiste aastate kogunenud kahjuminumbrit oluliselt vähendada.
Ehituse ABC kaubamärgi all opereeriva ASi Optimera Estonia müügidirektori Sven Vesiku kinnitusel on käive ja kasum võrreldes eelmise aastaga kasvanud nii äri- kui ka jaeklientide puhul. "Ärikliente iseloomustab riiklike tellimuste väga suur osakaal. Sellest tulenevalt küsivad ehitajad ehitusmaterjalide ostmisel pikemaid maksetähtaegu, samas maksekäitumine ei ole halvenenud," ütles Vesik. "Jaeklienti iseloomustab orienteeritus renoveerimisele ja energiasäästule," lisas ta.
Tartus registreeritud ASi Decora juhataja Eike Tubli-Müüri andmeil on neil käive tänavu kasvanud umbes viiendiku võrra. "Eelmise aastaga võrreldes on olukord meie jaoks muutunud natuke stabiilsemaks," lausus ta. "Oleme turuosa kasvatanud eelkõige tänu sellele, et avasime eelmisel aastal uued kauplused Põltsamaal ja Jõgeval," märkis ta.
Samas leidis Tubli-Müür, et ehitusturg Eestis on jätkuvalt ebastabiilne ja seetõttu on ehitusmaterjalide müüjate seas tunda kerget rapsimist võitluses turuosa pärast. "Kui keegi konkurentidest väidab, et on hetkel olukorraga rahul ja et neil läheb väga hästi, siis pigem on tegemist väikese liialdusega," lisas ta.
Pikemalt loe ehitusturul toimuvast 11. detsembri Äripäevast.
Seotud lood
Tänu oma kõrgele kvaliteedile, laiale lisavarustuse valikule, mugavale kasutusele ning esteetilisele välimusele on just Roto katuseaknad muutunud üheks eelistatumaks valikuks pööningute muutmisel eluruumideks.