Täna lõpetati pidulikult Eesti suurim ja kalleim tee-ehitusobjekt, 628 miljonit krooni maksma läinud uus Kukruse-Jõhvi teelõik.
Tallinna-Narva maanteel möödunud aasta märtsis alanud ehitus valmis kaks kuud enne lepingujärgset tähtaega ning see on oma 628 miljoni kroonise hinna poolest kalleim Eestis valminud tee-ehitusobjekt.
Ida-Virumaa sajandi projektiks kutsutud ehitusega rajati seitse kilomeetrit maanteed. Tööde käigus ehitati Eesti üks ohtlikemaid teelõike (km 156,0-163,2) neljarajaliseks eraldusribaga maanteeks. Lisaks ehitati sinna kolm eritasandilist ristmikku, üks riste, kaks jalakäijate silda ning rajati kogu lõigu ulatuses kergliiklusteed ja kogujateed. Samuti püstitati müratõkkeseinad ning tehti maastikukujundustöid teekeskkonna seisundi parandamiseks.
„Kukruse-Jõhvi teelõigu kaasajastamisega likvideerisime me koha, mida varem võis nimetada surmateeks“, ütles Tallinna-Narva maantee 160. kilomeetril asuval Tammiku jalakäijate sillal toimunud avamisel osalenud majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, kelle sõnul hukkus sel lühikesel maanteelõigul ehitustöödele eelnenud kümne aasta jooksul 27 inimest.
628 mln krooni maksma läinud objekti ehitasid valmis Eesti teedeehitusfirmad Lemminkäinen Eesti AS, Tref AS, K-Most AS ja Teede REV-2 AS ning selle valmimistähtaeg on oktoobrikuu lõpp. Tööde tellija oli Maanteeamet ning Euroopa liidu Ühtekuuluvusfond finantseeris ehitust 189 mln krooni ulatuses.
Objekti garantiiperiood on 5 aastat.
Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond finantseeris ehitust 189 miljoni krooni ulatuses. Kukruse-Jõhvi maanteelõik asub kahe Virumaa suurema asumi vahel, mida läbib üle 10 tuhande auto ööpäevas, sealhulgas transiitliiklus ja Kohtla-Järve ühistransport.
Seotud lood
Eile tutvustas maanteeamet selle aasta suuremat tee-ehitusprojekti - Kukruse-Jõhvi teelõiku Tallinna - Narva maanteel. Ehitushindade languse tõttu kujuneb teelõigu ehitus esialgsest umbes veerandi võrra odavamaks.
Kukruse-Jõhvi uue teelõigu ehitusel hakati paigaldama geovõrku, mille maksumus 100 miljonit krooni moodustab teelõigu rajamise hinnast pea kuuendiku.
Kukruse-Jõhvi teelõigu ehitusel, kus praegu on hõivatud ligikaudu 200 inimest, võib eeloleval suvel leida töö veel 300.
Elektrituru kaootilisus ja hindade ettearvamatu liikumine ei ole täna enam kellelegi üllatuseks. Küll aga võib uudisena tulla, et energiatootmist ja -tarbimist targalt juhtides saavad kodukasutajad hoida kokku suure rahasumma, teenida lisaraha ning enda päikesepargile tehtud investeeringute tasuvusaega kordades lühendada.