Kukruse-Jõhvi uue teelõigu ehitusel hakati paigaldama geovõrku, mille maksumus 100 miljonit krooni moodustab teelõigu rajamise hinnast pea kuuendiku.
Ehitajapoolne projektijuht Veikko Vapper ütles Põhjarannikule, et võrgu peale veavad 60 veokit lähinädalatel ligikaudu kahe meetri paksuse katendi, mis koosneb kaevandustest ja karjääridest veetavast aheraine ja liiva segust. "Oleme arvestanud, et töö hakkab käima kahes vahetuses - 16 tundi jutti," lausus Vapper.
Maanteeameti ehitusosakonna projektijuhi Veiko Juudase sõnul kulub geovõrku 320 000 ruutmeetrit ning selle maksumus on ligi 100 miljonit krooni. Käibemaksu arvestamata moodustab see ligi kuuendiku kogu uue teelõigu rajamise hinnast.
Vapper ja Juudas kinnitasid, et kasutatav geovõrk, mis kujutab endast sünteetilist tööstuslikku tekstiili, on toodetud Prantsusmaal, mitte Hiinas nagu varem on spekuleeritud.
Seotud lood
Täna lõpetati pidulikult Eesti suurim ja kalleim tee-ehitusobjekt, 628 miljonit krooni maksma läinud uus Kukruse-Jõhvi teelõik.
KredExi rekonstrueerimistoetus aastateks 2022–2027 on suunatud korterelamute terviklikule rekonstrueerimisele, et parandada hoonete energiatõhusust, pikendada nende eluiga ning soodustada taastuvenergia kasutuselevõttu. Vahel jääb aga ühistu liikmetel või arhitektil otsuse tegemisel puudu kogemustest ja teadmistest, millist fassaadilahendust oleks mõistlik eelistada.