Eile tutvustas maanteeamet selle aasta suuremat tee-ehitusprojekti - Kukruse-Jõhvi teelõiku Tallinna - Narva maanteel. Ehitushindade languse tõttu kujuneb teelõigu ehitus esialgsest umbes veerandi võrra odavamaks.
Seitsme kilomeetri pikkune kolme viadukti, kahe jalakäijate silla ning paljude kogujateedega teelõik peab valmima järgmise aasta 31.oktoobriks, vahendas ERR.
Ehituse algus on veninud tühistatud riigihanke, aga ka maavaidluste pärast. "Me oleme pidanud võõrandama üle 50 hektari maad. On palju maavaidlusi, mistõttu on korrigeeritud projektlahendusi. Ma tean, et ühe maaomaniku vaidlus lahendatakse praegu projekti korrigeerides," rääkis maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust.
Uus maanteelõik ehitatakse vanale kaevandusväljale, mis oletatavasti on osaliselt süttinud. See muudab ehitustööd eriti keeruliseks. Eestis pole veel taolistes tingimustes tiheda liiklusega teid rajatud.
Teelõigu projekt valmis Eesti - Saksa ühistööna. Teed ehitavad Talter, Treff ja Teede REV 2. Viadukte ehitab K-Most.
Seotud lood
Täna lõpetati pidulikult Eesti suurim ja kalleim tee-ehitusobjekt, 628 miljonit krooni maksma läinud uus Kukruse-Jõhvi teelõik.
Garaažiuste ja teiste tõstanduste alla tekkivad külmasillad ning ilmastiku mõjul siseruumidesse sattuv sadevesi on aastaid olnud probleemiks paljudes tootmis-, tööstus- ja kaubandusettevõtetes. Lahenduseks on SOJLO®, mis pakub kaasaegseid energiatõhusaid külmasillavabasid uksekünniseid.