• 21.04.10, 10:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Koduakna müügimaht kahanes üle 20%

OÜ Koduaken juhatuse liikme Ülo Hõrraku sõnul on aasta algus plastakende tootjaile üsna raske olnud, ettevõtte müügimaht kahanes mullu üle 20 protsendi. 
"Koduakna mullused tulemused jäid kahjuks miinuspoole peale. Kui 2008. aastal suutsime tempot hoida, siis 2009 kukkus müügimaht üle 20 protsendi ning eks see jättis jälje ka kasumi poole," rääkis ta.
Hõrraku sõnul kahanesid aknahinnad eelmise aasta lõpul tasemeni, kust enam langeda pole kuhugi. "Plastakna tootmise valdkond on päris raske,  tellimuste maht on kordades kahanenud. On neid, kes pankrotti läinud, kes saneerimisel. Mõned firmad on tegevust koomale tõmmanud ja ootavad paremaid aegu," kirjeldas ta turuseisu.
Aasta algus on plastakende tootjal päris raske olnud ning Hõrrak peab selle põhjuseks ka karmi talve ja suuri küttearveid, mis inimesed kartlikuks teinud. Siiski on kevad toonud elavnemist.
"Nüüd on tellimused kui paisu tagant valla pääsenud, ent aastaprognoosi on siiski keeruline teha. See aasta tuleb ehk pisut parem kui mullune, aga tõus ei saa olema hüppeline," nentis ta.
Olude sunnil on Koduaken varasemast enam ka ekspordile orienteerunud, näiteks läks veebruaris üle poole mahust Skandinaaviasse.
"Soomes ja Põhjamaades pole küll plastikaken väga levinud, aga tegemist on tõusva trendiga," rääkis Hõrrak. Ta usub, et aasta teises pooles võivad aknahinnad tõusta, kuna nafta hinnad on tõusnud, metallihinnad tõusevad.
 

Seotud lood

Uudised
  • 20.04.10, 15:30
Kvaliteetaken: hädas aknatootja dumping-hind mõjutab turgu
OÜ Kvaliteetaken ühe omaniku Elmo Kivisalu sõnul plastakende maksumus oluliselt ei suurene, ehkki hinnad on viimaseil aastail oluliselt langenud ning mõned hättasattunud ettevõtted müüvad endiselt tooteid alla omahinna.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 17:01
Innovatsioon ehitussektoris: Ruukki LowCarbon toodetes on heitkoguseid kuni 70% vähem
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele