Täna avati Tartu lennujaama renoveeritud reisiterminal, sellega tähistatakse lennujaama ulatuslike rekonstrueerimistööde ühe vaheetapi lõppemist.
Algselt 1981. aastal avatud reisiterminal on tänaseks saanud nii uue välisilme kui ka renoveeritud ning laiendatud siseruumid, teatas Tallinna Lennujaama turundusnõunik.
Rekonstrueerimistööde käigus suurendati terminali kasulikku pindala 1650 ruutmeetrini, rajati saabuvate ja lahkuvate reisijate ootesaalid ning paigaldati uued pagasitöötlus- ja julgestussüsteemid. Lennujaamas saab lendudele registreerida iseteeninduskioski kaudu ning samuti on reisijatel võimalik kasutada tasuta Wifi teenuseid. Teisel korrusel asuvast reisijate ootesaalist avaneb vaade lennuväljale. Lisaks hoone laiendamisele rajati terminali ette ka uus valgustatud 70-kohaline parkla ja parkimiskohad reisijaid teenindavatele takso- ning bussiettevõtetele.
Terminali ehitusmaksumuseks koos ajutise terminaliga kujunes 12,3 miljonit krooni, hoone projekteeriti Tartu Arhitektuuribüroo poolt ning ehitustöid teostas AS Facio.
Lisaks ehitustöödele reisiterminalis pikendati möödunud aastal lennurada 1800 meetrini ning renoveeriti vana raja kate. Paigaldati uus kõrgintensiivne lennuraja valgustussüsteem koos PAPI tuledega. Muretseti kaasaegsed rajahooldusmasinad, päästeauto ja jäätõrjeauto, lennujuhtimistorn sai juurde ühe korruse koos ringvaate ja kaasaegsete seadmetega. Käesoleva aasta novembris valmis ka Tartu lennujaama päästedepoo ja garaažikompleks maksumusega 5,8 miljonit krooni, mille töid teostas OÜ Astlanda.
Tartu lennujaam avati regulaarliikluseks käesoleva aasta juulis. Täna teenindavad reisijaid Air Baltic Tartu-Riia suunal 10 lennuga nädalas ning Estonian Air Tartu-Stockholm liinil 4 lennuga nädalas.
Tartu lennujaama arengusse on investeeritud Euroopa Liidu fondide toel ligi 140 miljonit Eesti krooni.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.