BLRT Gruppi kuuluv ettevõte Marketex sõlmis lepingu metrootunneli ehitamiseks Stockholmi linnas, 300 meetri pikkune tunneli osa ehitatakse Mälari järve vee alla, vahendab Postimees.
Tunnel ehitatakse kolmest 107 meetri pikkusest, 20 meetri laiusest ja 10 meetri kõrgusest metallkonstruktsioonist. Iga neist kaalub 800 tonni. Metallkonstruktsioone planeeritakse valmistada ASi BLRT Grupp tsehhis, mis on varustatud vettelaskmise mehhanismiga.
Marketexi jaoks tähendab see tellimus suuremaid võimalusi konkureerimaks Põhjamaade infrastruktuuride ehitamise turgudel.
Ehituse peatöövõtja on kahe suurima Lääne-Euroopa ehitusfirma ZÜBLIN ja Pihl&Son ühendus JV Söderströmstunneln HB.
Tunneli projekteeris maailmaliider disainialases nõustamises COWI.
Projekti kogumaksumus on ligi 150 miljonit Eesti krooni.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.