• 12.05.08, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automüüjad panid Järve kõrghooned kalevi alla

Peamiselt Viktori Siilatsi ettevõtetele ja Amservile kuuluv ettevõte plaanis veel aasta tagasi üheksat üle 20korruselist kõrghoonet Järvel asuvate autokeskuste asemele, ent nüüd ootab arendus kinnisvaraturu helgemaid päevi.
"See praegu seisab," ütles Info-Auto omanik Viktor Siilats Järve piirkonda planeeritud kõrghoonete kohta valdavalt tema firmadele kuuluvatel kinnistutel. Täpsemalt soovitas Siilats külmutamise kohta küsida ASi Järve Autokeskus juhilt Jaak Uudlalt.
AS Järve Autokeskus tähendab sisuliselt autokaupmeeste koondumist ühise mütsi alla, et rajada piirkonda madalate autosalongide asemele kümmekond kõrghoonet, mis annaksid kõrghoonete kontsentratsiooni poolest silmad ette isegi Maakri kvartalile. Siiski on plaan kinnisvaraturu jahtumise ning liiga utoopilise plaani pärast külmutatud.
"Ei ole õige aeg sinna väga suuri investeeringuid hakata tegema. Eks ta plaani jääb, aga praegu see seisab. Kui ma teaks, kui kaua, oleksin väga geniaalne mees," ütles Järve Autokeskuse juht Jaak Uudla.
Järve Autokeskus tegeles aktiivselt arendusega veel aastapäevad tagasi, kui saadeti linnavalitsusse eskiis sooviga ehitada Järve 232 asuvate hoonete asemele viis 23korruselist, neli 21korruselist ja neli 15korruselist hoonet.
"Koostasime eskiisi, mis on päris huvitav lahendus. Linnavalitsus leidis, et täisehitamisprotsent on natuke üle pakutud. Seda eskiisi tuleb korrigeerida. Aga praegu see asi seisab," lisas Uudla.
Tallinna linnavalitsus saatis autoärimeeste suurejoonelised plaanid 2007. aastal neile tagasi ja tegi ettepanekud, kuidas planeeringuga edasi minna.
"Esitatud lahendusskeem ei arvesta konkreetset linnaruumi ning on kõrghoonete mahud paigutanud minimaalsele kaugusele üksteisest, mis ei vasta heale ehitustavale," kirjutas Tallinna linnavalitsuse detailplaneeringute teenistuse direktor Arvo Rikkinen toona Uudlale.
Muutunud kinnisvaraolukorras otsustasid autoärimehed suurejoonelise plaani külmutada. Kinnistud kuuluvad aga jätkuvalt Tallinna kõrghoonete teemaplaneeringusse, mis tähendab, et tõenäoliselt tulevikus autokeskuste asemele kõrghooned ikkagi tulevad.
Kogu ala väljaarendamine võtaks aastaid, sest praegu pole detailplaneeringutki veel algatatud. "See on iseenesest kümne aasta perspektiiv," lisas Uudla.Amservi omanik Raivo Kütt ütles: "Praegu on Järve arendusplaanid tõesti külmutatud ja arvan, et lähema viie aasta jooksul ei hakka seal midagi juhtuma. Me ei ole mõelnud ära kolida. Meile on see strateegilise tähtsusega koht ja probleem on selles, et praegu pole võimalik ehitada uut autokeskust nii, et vana kinni ei pane. Küll aga arvan, et 15 aasta pärast tuleb sinna uus linnaosakeskus."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:13
Kaasaegne parkimislahendus koos energiasäästlike elektriautode laadijatega
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele