Kuigi teedeehitusettevõtte Verston juht Veiko Veskimäe usub, et suurem hinnatõus materjalide osas on praeguseks oma lae saavutanud, jagub taristuehitajatel muresid kuhjaga, sest riigi positsioon teedeehitajate suunas on segane ning näha pole pikka plaani.
- Verstoni juht Veik Veskimäe Tartu maanteel asfalteerimistöödel Foto: Andras Kralla
Saates "Eetris on ehitusuudised" räägime Veskimäega transpordiameti ja taristuehituse liidu pingelistest läbirääkimistest olukorras, kus hinnatõusu tõttu on edasi lükatud ligi 50 teeobjekti ehitus ning transpordiameti kompensatsioon töös olevatel objektidel katab ehitajatele vaid 20–30% sõja tõttu toimunud hinnatõusust.
Vekimäe hinnangul tõmbub taristuehituse sektor ilmselt mingis mahus kokku, aga ühiskondlikult on vaja, et ta hoopis laieneks, sest teede remondi- ja arendusvõlg süveneb pidevalt ning on praeguseks jõudnud riigis 4 miljardi euroni.
Saates räägime Veskimäega veel teede ehitamise spetsiifikast, teede ehitamise nõuetest ning ka tulevikunägemustest – millised lahendused võiksid olla tulevikus igapäevased nii teede ehituses kui ka nende kasutamises.
Lisaks räägime ka tööst kogukondades, jalgpallist ning regionaalpoliitikast. Saatejuht on Lauri Leet.
Kuula saadet siit:
Teede ehitaja: maanteede remondivõlga hakkab tundma iga liikleja
Seotud lood
Maja ehitamisel mõeldakse algusfaasis pigem vundamendi, katuse ja küttelahenduse peale ning sisustust hakatakse reeglina planeerima siis, kui parkett on paigaldatud ja seinad värvitud. Tegelikult kõlab nagu katastroofi valem, sest köök ei ole lihtsalt mööbel ja selle esimesi samme peab kindlasti kavandama juba ehitusjärgus. Miks? Majaehitaja Madis selgitab kohe välja.