• 08.09.10, 16:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ehitussektori kiire kasv on illusioon

Äripäeva arvates on ettevõtete lootus lähituleviku uuele kiirele kasvule või isegi buumi tekkimisele ehitussektoris illusioon ning eelduse kasvuks looksid hoopis kohastumine muutunud majandussituatsiooniga ning toodangule ekspordivõimaluste leidmine. 
Täna Äripäeva erilehes Ehitus ilmunud ehitusmaterjalide tootjate TOPi 2009. aasta edetabeli tipus troonib akna- ja uksetootja Säästke OÜ, kelle edu kinnitab, et ka raskete aegade kiuste suudetakse kasvada ja areneda. Lõviosa ettevõtte toodangust eksporditakse Taani. 2009. aasta ehitusmaterjalide tootjate TOPi esirinnas ongi palju ettevõtteid, kelle majandusnäitajad on püsinud head  tänu eksportimisele.
Äripäev on seisukohal, et ettevõtete lootus lähituleviku uuele kiirele kasvule või isegi buumi tekkimisele ehitussektoris on illusioon. Eeldused kasvuks looksid hoopis kohastumine muutunud majandussituatsiooniga ning toodangule ekspordivõimaluste leidmine.  Ajal, mil mitmed buumiaegset hõlpu tulu nautinud tootjad on praegu määramata ajaks oma tehased sulgenud, suudavad just suhteliselt väikesed ja nutikad ettevõtted edule pürgida.
On ju loogiline, et tuhaplokke või betooni eriti piiri taha vedada ei õnnestu, küll aga saab seda teha teistsuguste toodetega. Statistikaameti teatel on välisturul tegutsevate Eesti ehitusfirmade ehitusmaht tänavu teises kvartalis mullusega võrreldes kasvanud kaks protsenti, mis moodustas kogu ehitusmahust 11%.
Ka ehitusmaterjalide tootjate liidu teatel eksporditi tänavu esimesel poolaastal ehitusmaterjale 1118 miljoni krooni eest, mis ületab 2009. aasta  sama ajavahemikku enam kui 300 miljoni krooniga. 
Numbrid näitavad veenvalt, et mitmed kodumaised tootjad on asunud uuendusmeelsuse teele, otsivad toodangule uusi väljundeid ja tegelevad agaralt tootearendusega. Ja kes seda ei viitsi-oska-suvatse teha, on paratamatult määratud hingusele minema või määramata ajaks virelema.
 Seega on positiivse käekäiguga praegu just eksportivad ettevõtted, samal ajal kui paljud ehituse ja kinnisvara valdkonnas vaid koduturule keskendujad on suurtes raskustes või sootuks tegevuse lõpetanud.
Eesti turu piiridest välja murdnud ettevõtted suudavad masule vaatamata kasvada, kes aga ei suuda muutunud oludega kohastuda, jäävad paratamatult aja hammasrataste vahele.  Äripäev usub, et ekspordivõimekuse oluline eeldus on oma toodangule väärtuse lisamine.
Analüüsi turul toimuvat,  ära tee lihtsalt höövelpuitu, vaid sõrmjätkatud puitu, ära paku mitte lihtsalt akna- või uksetoorikuid, vaid nõudluse olemasolul valmis aknaid ning uksi. Ja mis peaasi, ole paindlik! Iseenesest mõistetavalt eeldab niisugune paindlikkus tootmise ümberkorraldamist, investeeringuid ja kõva müügitööd, kuid eelkõige siiski tahtmist.  Tahtmist leida uutmoodi lahendusi, mis aitaksid hakkama saada uues turusituatsioonis.

Seotud lood

Uudised
  • 09.09.10, 15:18
Rebane: eriti kurb on killustikukasutuse vähenemine
Kuigi majanduse seis näitab paranemismärke, on olukord ehituses ja ehitusmaterjalide tööstuses endiselt halb, teeb Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu juht Enno Rebane kokkuvõtte hetkeseisust.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 17:01
Innovatsioon ehitussektoris: Ruukki LowCarbon toodetes on heitkoguseid kuni 70% vähem
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele