Eesti teedeehitajate oskustes pole põhjust kahelda, ent uue turu riskid hoiavad eestlasi välismaal ehitamisest tagasi, kommenteeris uudist Läti teedeehitaja sisenemisest Poola turule TREV-2 Grupi juhatuse esimees Tõnis Pleksepp.
"Mõte pole paha, sest pole põhjust kahelda meie firmade oskustes. Viimased aastad on nõrgestanud kõigi tagalat ja ega lähiturud pole kusagil tühjad," rääkis Pleksep.
"Kui on võimalik tagada piisav finantsvõimekus - tegemist esimestel aastatel üsna suure investeeringuga -, ja maandada uue turu riskid, siis võib iga piiri taga ehitada," lisas ta. Seni pole seda olulisel määral tehtud, sest teedeehituses on see keerukamgi kui üld-või trassiehituses.
Seotud lood
Läti teedeehitusfirma Celu Parvalde võitis lepingu 7 km pikkuse kiirtee lõigu ehitamiseks Varssavi lähedal ning ehitustööd juba käivad. Jaanuari lõpuks loodab firma sõlmida oma esimese lepingu ka Kasahstani turul, kirjutab Äripäeva uudiskiri news2biz Latvia.
Lemminkäinen Eesti AS juhatuse esimees Sven Pertens rääkis, et ehkki ettevõte on uurinud võimalusi välismaal tööd leida, ta eksporturge Eesti teedeehitajale eriti perspektiivseks ei pea.
20-aastat tegutsenud keskkonnaehitusele spetsialiseerunud AS K&H proovib saada esimest lepingut Leedus, kirjutab news2biz.
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.