Läti teedeehitusfirma Celu Parvalde võitis lepingu 7 km pikkuse kiirtee lõigu ehitamiseks Varssavi lähedal ning ehitustööd juba käivad. Jaanuari lõpuks loodab firma sõlmida oma esimese lepingu ka Kasahstani turul, kirjutab Äripäeva uudiskiri news2biz Latvia.
Leping Poolas on 1994. aastal loodud ettevõttele esimene väljaspool Lätit ettevõetav töö. Seni on tegutsetud peamiselt Riia teede ehitus- ja hooldustöödega. Celu Parvalde juhatuse esimehe Martins Vitkovskise sõnul võttis kolm aastat, et saada esimene välisleping.
„Poola turg on teedeehituse mahult tohutu: neil on tellimusi 1500 km kiirtöö ehitamiseks ja kohalikud ehitusfirmad ei saa sellise mahuga lihtsalt hakkama,“ rääkis Vitkovskis news2biz-ile. „Kasahstani turg on samuti suur. Meie keskendume objektidele, mis on kaasfinantseeritud mõne Euroopa panga või maailmapanga poolt,“ lisas ta. Ettevõttel on Kasahstanis tütarfirma, hangitud on kõik vajalikud litsentsid ja ühel hankel osaletakse koos kohaliku firmaga.
Sõlmitud lepingu kohaselt pakub Celu Parvalde ainult ehitustöid, mitte materjale. Lepingu maht on 5,5 miljonit latti ning objekt peab valmis saama aasta lõpuks.
Poolas töötab ettevõte Hiina ehitusgigandi COVEC (China Overseas Group Co., Ltd.) alltöövõtjana. „Meil on alltöövõtu leping, nii et me oleme kaitstud Poola seadustega. Näiteks, kui hiinlased keelduksid meile maksmast, saame raha otse Poola kliendilt,“ rääkis Vitkovskis ning märkis, et töötamine hiinlastega on paras katsumus, mis on täiesti erinev töötamisest Euroopa firmadega.
Seotud lood
Lemminkäinen Eesti AS juhatuse esimees Sven Pertens rääkis, et ehkki ettevõte on uurinud võimalusi välismaal tööd leida, ta eksporturge Eesti teedeehitajale eriti perspektiivseks ei pea.
Eesti teedeehitajate oskustes pole põhjust kahelda, ent uue turu riskid hoiavad eestlasi välismaal ehitamisest tagasi, kommenteeris uudist Läti teedeehitaja sisenemisest Poola turule TREV-2 Grupi juhatuse esimees Tõnis Pleksepp.
20-aastat tegutsenud keskkonnaehitusele spetsialiseerunud AS K&H proovib saada esimest lepingut Leedus, kirjutab news2biz.
Kui räägitakse tööstuse energiavajadusest, energiajulgeolekust või toidujulgeolekust, siis tundub, et räägitaks vaid gaasist, CNG-st või äärmisel juhul LPG-st. See on nii ilmselge valik, et tavaliselt ei vaevuta millelegi muule mõtlemagi.