Täna saatsid mitmed kodanikeühendused ja MTÜ Tallinna Hipodroom avaliku pöördumise Harju maavanemale ning Tallinna linnavalitsuse allasutustele, milles selgitatakse, miks on vaja Tallinna hipodroom viia oma tänasest asupaigast Tallinna südalinnas üle Saku valda.
MTÜ Tallinna Hipodroom juhatuse liikme Vahur Nurme sõnul ajendas pöördumist tegema oht, et hipodroomi südalinnast Saku valda üleviimise protsess võib vaidluste ja erimeelsuste tõttu jääda venima.
Tallinna linnavalitsus kinnitas tänavu augustis detailplaneeringu Paldiski mnt. 50 territooriumi kinnisvaraarenduseks. Just kinnisvaraarendusest saadavatest tuludest katavad omanikud uue hipodroomi rajamiseks vajalikud investeeringud.
Tallinna hipodroom on alates 1994. aastast toonud iga aasta omanikele 2 kuni 5 miljonit kahjumit.
“Viimasel üheteistkümnel aastal on härrad Jaan Manitski ja Mats Gabrielsson investeerinud senises asupaigas hipodroomi tegevusse kokku ligi 50 miljonit krooni. See summa on kulunud vaid olemasoleva infrastruktuuri korrashoiuks ning hipodroomi jooksvate kulude katmiseks. Eesti väiksustest tingituna ei õnnestu hipodroomi kuidagi ära majandada võistlustelt või totalisaatorilt kogunevatest tuludest," seisab pöördumises.
Metseenidena senini Tallinna Hipodroomi rahastanud Jaan Manitski ja Mats Gabrielsson on otsustanud alates 2011. aastast Tallinnas Paldiski maanteel asuvasse hipodroomi kompleksi kui traavispordi arendamiseks perspektiivitusse oma raha enam mitte kulutada. "Kuid nad on valmis täie energiaga arendama uut Tallinna hipodroomi Saku vallas. Eeldusel, et suur osa selleks vajalikust kapitalist hakkab tulevikus tagasi laekuma tänase hipodroomi maa-alale planeeritud kinnisvaraarendusest,” öeldakse pöördumises.
“Kui linnavalitsuses kinnitatud detailplaneering vaidlustatakse, peab selle suhtes lõpliku seisukoha võtma Harju Maavalitsus. Seetõttu saatsimegi avaliku pöördumise eeskätt Harju maavanemale, et ta oleks toimuvast sisuliselt ja põhjalikult informeeritud,” ütles Nurm.
Avalikus pöördumises juhitakse Harju maavanema tähelepanu asjaolule, et Tallinna hipodroomi saatus selgub justnimelt tänavu sügisel. Avalikule pöördumisel on alla kirjutanud MTÜ Tallinna Hipodroom, Eesti Traaviliit, mitmed ühingud ja eraisikud ning traavitreenerid Eestist, Soomest, Rootsist, Lätist ja Leedust.
Uue Tallinna Hipodroomi äriplaan näeb ette põhitulu teenimist nii hobuste aastaringselt treenimiselt kui mitmetelt lisateenustelt. Selleks rajatakse esinduslik peahoone ühes tribüünidega 800-le inimesele koos kaasaegse traaviraja ja treeningvõimalustega.
Ruumikad traavlite tallid, mitmed väikesed hobutalud, avarad koplid ning kaasaegsed treeningurajad võimaldavad aastaringselt hoida ja treenida vähemat 300 hobust. Kompleksi hakkavad kuuluma ka veterinaarkeskus, ratsamaneež, ratsutamisplatsid, tennise- ja jalgpalliväljakud ning laste mängumaa.
Seotud lood
Tallinna linnavolikogu saalis toimus eile õhtul hipodroomina tuntud Paldiski mnt 50 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu arutelu. Linnamajanduskomisjoni esimehe Anu Hallik-Jürgensteini sõnul tuleb hipodroomi ala kindlasti korda teha ja vastuväited peavad olema põhjendatud.
Tallinna linnavalitsus esitas linnavolikogule kehtestamiseks Paldiski mnt 50 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu, millega soovitakse muuta ühiskondlike ja puhkeehitiste ala korruselamute alaks.
Tallinna linnavalitsus algatab Paldiski mnt 50 kinnistu ja lähiala detailplaneeringu koostamise.Detailplaneeringu algatamist taotles OÜ Alfa Property. Planeeritava maa ala suurus on 17,81 ha.
Tallinna linnavolikogu liikme Max Kauri sõnul tuleks Tallinna hipodroomi maa-ala ehk Paldiski mnt kinnistu detailplaneering tühistada ning kuulutada metsapiirkond ja hipodroom kaitsealaks.
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.