Väo karjääris valmistatakse juba teedeehituseks tänapäevaseid, Euroopa standarditele vastavaid killustikusegusid, ent selleaastane teedeehitus pole veel hoogu sisse saanud.
"Juba on mai keskpaik ja sisuliselt mitte ühtegi suurt objekti ei lähe veel käima. Ja Loo-Maardu seisab, Tartu maantee seisab, Viitna ümbersõit seisab ja Loksa tee seisab ning projekte veel kooskõlastatakse. Euroraha magab," rääkis Paekivitoodete Tehase arendusdirektori Boris Oks uudistesaates "Aktuaalne Kaamera".
Tee-ehitus läheb Eestis tasapisi üle Euroopa standarditele ja teepinna all hakatakse kasutama killustikusegusid. Maanteeameti teehoiu osakonna spetsialist Mart Sepp ütles, et segu kasutamine peaks vähendama pikiroobaste teket, ent mõju nähakse alles 5-10 aasta pärast.
Killustikusegude kasutamist teedeehituses nõuavad euroreeglid. Oksa sõnul on Paekivitoodete Tehas praegu ainuke firma Eestis, kes vajaliku seadme hankinud on.
"Me ostsime seadme ligi kolme miljoniga, praegu maksab see juba üle viie miljoni," ütles Oks, kelle sõnul tasub investeering end ära, kuna lisaks sellele, et paraneb tee kvaliteet, on eeliseks ka odavus võrreldes fraktsioonikillustikuga.
Seotud lood
Pärnu ümbersõidu ehitusel on tekkinud mitmenädalane mahajäämus, mis seab ohtu ehituse valmimise tähtaja, vahendas "Aktuaalne kaamera" eile.
Valitsus kinnitas eile teehoiukava aastateks 2010-2013, mille kohaselt investeerib majandus- ja kommunikatsiooniministeerium riigimaanteedesse üle 12 miljardi krooni.
Märt Puust, maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse alal pole nõus väitega, et mitmete suuremate teeprojektide ehitusprotsessid on hakanud venima.
Riias püüab pilke arhitekt Wilhelm Ludwig Bockslaffi loodud juugendstiilis kortermaja, mille renoveerimisel kasutati
bauroc RENOVE plaate. Väljapaistva Riia arhitekti Wilhelm Ludwig Bockslaffi tööde hulgas on 30 mitmekorruselist elu- ja ühiskondlikku hoonet ning mitmeid tööstushooneid. Peaaegu iga tema projekt on omal moel unikaalne, nii ka Riia kesklinnas aadressil Lienes 7 asuv kortermaja.