Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu tegevdirektori Enno Rebase sõnul ei olnud Ruukki Productsi majandustulemused ja eelmise aasta lõpetamine 50,5 miljoni krooni suuruse kahjumiga üllatuseks.
„See peegeldab praegust olukorda ehitusmaterjalide turul, kus üldine kukkumine on olnud üle 50 protsendi. Ega kuskil ei lähe ehitusmaterjalide müük hästi, võib-olla Poola välja arvatud,“ märkis ta.
Rebase sõnul vajab materjaliturg hinnatõusu, kuna kõik sisendid kallinevad. „Riigilõivudest ja energiast alates, toormega lõpetades - kõik kallineb. Kuna raske olukord algas 2008. aastal, on kõik kokkuvõtmise kohad ära tehtud. See on loogiline, et hinnad peaksid tõusma, ent samas me ei tea, kuidas need ellujäämisekursused mööduvad,“ arvas ta ning lisas, et ehkki turuolukord on keeruline nii tootja kui kliendi jaoks, ei tohiks väga pikka aega kahjumlik tootmine kesta. Konkurentide kadu tegutsevate tootmisettevõte oluliselt ei mõjuta.
Rebase sõnul toovad lähikuud veel palju uudiseid ehitusmaterjalisektoris tegutsevate ettevõtete kahjumitest.
Seotud lood
Ehitus- ja tööstusturu jätkuv langustrend eelmisel aastal vähendas Ruukki Products AS käivet 56%. Mullune käive oli 755 miljonit krooni, aasta varem 1730 miljonit krooni. Ettevõte lõpetas aasta 50,5 miljoni kroonise kahjumiga. 2008. aastal teeniti 31 miljonit krooni kasumit.
Ruukki Products lõpetas eelmise aasta 50,5 miljoni krooni suuruse kahjumiga. Ettevõtte müügijuhi Villu Voogeli sõnul plaanitakse sel aastal toodete hinnatõusu abil taas kasumisse jõuda.
Ehitusvaldkonnas leidub ohtralt töid, mis nõuavad spetsiaalseid teadmisi ja kogemusi, kuid on ka selliseid, millega saavad hea tahtmise ja soovi korral hakkama kõik. Värvimine ongi just üks neist ettevõtmistest, kus vaja pealehakkamist ning töökat kätepaari, kvaliteetseid värve, häid maalritarbeid ning õigeid töövõtteid.