Ruukki Products lõpetas eelmise aasta 50,5 miljoni krooni suuruse kahjumiga. Ettevõtte müügijuhi Villu Voogeli sõnul plaanitakse sel aastal toodete hinnatõusu abil taas kasumisse jõuda.
Ruuki Products võttis mullu kasutusele karmima krediidipoliitika. Milles see täpsemalt seisnes ja kui suurt efektiivsust andis?
Taasalustas regulaarset tööd krediidikomisjon, kuhu kaasati ka väliseksperte. Uuendati kõik koostöölepingud ja mitmetel võimalikel riskiklientidel suleti krediit. 2009. aasta lõpuks vähenes oluliselt võlgade protsent käibest.
Sulgesite eelmisel aastal seinaelementide tootmise üksuse. Kas sel aastal on veel plaanis üksuste, tehaste sulgemist, töötajate arvu vähendamist?
Hetkel ei ole plaanis.
Kuidas plaanib Ruukki kahjumist välja tulla ja kasumliku müügikäibe saavutada?
Tähtis on hoida eelmisel aastal saavutatud kulude taset. Kuna terasehinnad maailmas on aasta algusest taas pöördunud tõusule, siis ka Ruukki toodete hindade kallinemine on vältimatu, ent annab reaalse võimaluse 2010. aasta taas lõpetada kasumis.
Millised on need uued tooted, mille abil plaanite käivet kasvatada? Kas on plaanis haarata uusi eksportturge ja/või suurendada ekspordi osakaalu?
Kuna erasektor on endiselt oma tarbimises aktiivne, siis toome kogu Baltikumis turule 3 uut katuseprofiili, mis eeldatavasti saavutavad suure populaarsuse. Seda võib eeldada, sest eelmisel aastal turule toodud uue katuseprofiili Decorrey müük osutus oluliselt edukamas kui esialgselt plaanitud ja oodatud. Ekspordi osakaalu suurenemist Eestist ei usu ja ei plaani. Uutele turgudele ja maadele minemine on vastavalt Rautaruukki kontserni strateegiale plaanitud teistest riikidest.
Kui teravad on probleemid firmadega, kes toodangu eest võlgu on jäänud? Pankrotid on äri üks osa, sellega tuleb paraku arvestada ja edasi tegutseda. Lootusetute võlgade protsent käibest on ettevõttes vähenenud.
Millised perspektiivid on lähiajal Eesti turul? Kuivõrd arvestate võtmeklientide tegevuse ja turu kasvuga?
Eestis on erasektor jätkuvalt aktiivne, kasutades ära suhteliselt mõistliku hinnaga saadaoleva tööjõu ja ka ehitusmaterjali. Samas on aga terasest ehitusmaterjalide odavmüük lõppemas, võib tõdeda, et juba lõppenud. Võtmekliendid on meid aidanud nii headel kui ka halbadel aegadel. Hea meel on, et enamus meie olulistest klientidest on samuti rasked ajad üle elanud ja vaatavad optimistlikult juba käesolevasse aastasse.
Kui eelmist aastat mõjutasid enim tööstusettevõtete tegevuse ja ehitustegevuse vaibumine, siis millised tegurid mõjutavad enim tänavust aastat? Kas on oodata toorme hinnatõusu? Arvan, et meie ettevõtte poolt kasutava tooraine hinnatõus aasta lõpuks võib ulatuda kuni 20-25 %ni.
Milline on sel aastal käibe-kasumi eesmärk?
See aasta tuleb kindlasti parem kui eelmine, kuid halvem kui järgmine!
Seotud lood
Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu tegevdirektori Enno Rebase sõnul ei olnud Ruukki Productsi majandustulemused ja eelmise aasta lõpetamine 50,5 miljoni krooni suuruse kahjumiga üllatuseks.
Riias püüab pilke arhitekt Wilhelm Ludwig Bockslaffi loodud juugendstiilis kortermaja, mille renoveerimisel kasutati
bauroc RENOVE plaate. Väljapaistva Riia arhitekti Wilhelm Ludwig Bockslaffi tööde hulgas on 30 mitmekorruselist elu- ja ühiskondlikku hoonet ning mitmeid tööstushooneid. Peaaegu iga tema projekt on omal moel unikaalne, nii ka Riia kesklinnas aadressil Lienes 7 asuv kortermaja.