Rail Baltic plaanib kuulutada 23. septembril välja Eesti mõistes väga suure alliansshanke, mille maksumuseks koos kõigi töödega võib kujuneda miljard eurot, ütles Rail Balticu portfellijuht Janar Tükk. „Oleme valmis sellel osalema, kuigi seal on veel teadmatust ja suuri riske,“ kinnitas Verstoni tegevjuht Tarvi Kliimask.
- Tarvi Kliimask ja Janar Tükk. Foto: Teeli Remmelg
„Julgen täna öelda, et me plaanime selle hanke välja kuulutada juba 23. septembril, kuid see sõltub ka riigist, kas see ka õnnestub,“ ütles Tükk saates „Eetris on ehitusuudised“.
„Sellel hankel ongi kaks suurt riski - üks on aeg ja teine on raha, sest kõik trassi asukohaga seotud riskid ei ole veel kindlad ja milliseid piiranguid võib veel ette tulla, pole täpselt teada,“ tunnistas Kliimask.
Kuigi alliansshankeks on planeeritud põhitrassi ehituseks pea 900 000 eurot ja seda loodetakse hetkel teha isegi odavamalt, siis kõigi lisatöödega kujuneb lõppsumma siiski tõenäoliselt miljard eurot.
Rahastust siiski hetkel terves ulatuses ei ole, hetkel on olemas vaid veerand rahast ja riik peaks juurde leidma ELi rahastusest puudujääva osa. Samas on alliansshange paindlik. „Kuna esimene etapp on peamiselt arendus ja projekteerimise, siis selleks on meil raha olemas ja saama ehituse alguseks raha juurde küsida,“ loodab Tükk.
Kuigi alliansi hanke periood on pikk ja kestab pea pool aastat, siis pärast seda peaks ehitamine varasemast tunduvalt kiiremini minema. „Täna veel püsime 2030. aasta valmimisgraafikus, aga aeg näitab, millal rongid sellel raudteel sõitma hakkavad,“ ütles Tükk.
„Meil läheb küll üsna kiireks, aga allianssi hanke õnnestumine nõuab eelkõige kultuurset muutust, sest tellija istuma sama laua taha koos projekteerija ja ehitajaga ning kui saavutatakse hea koostöö, siis tuleb ka õnnestumine,“ lisas Kliimask.
Jagame saates ka soovitusi ehitusettevõtetele, kuidas hankest osa võtta ja kuidas täpsemat info saab küsida.
Rail Balticu uue hiigelhanke õnnestumisel on kaks suurt riski
Seotud lood
Lisatud taristufirmade juhtide Indrek Pappeli ja Sven Pertensi kommentaarid
Pärast ebaõnnestunud projekteerimislepingu täitmist Pärnumaa trassil otsustas Rail Balticu juhtkond kogemusest õppida ja koondada kõik jõud, et teha järgmine ja seega ka lõplik hange, mille maksumus on Eesti mõistes erakordselt suur – esialgse arvestuse järgi üle 900 miljoni euro ja see plaanitakse juba septembris välja kuulutada.
Teedeehitus- ja korrashoiu ettevõte Verston alustas koostöös Järelpinge Inseneribürooga Rapla vallas Rail Baltica raudteetrassi ehitamist. Rapla II etapi ehituslõigu raames valmib Eesti pikim raudteesild üle Keila jõe ning esmakordselt ristuvad siinmail kaks raudteed, mille tarbeks rajatakse Pureva viadukt.
Rail Baltic Estonia sõlmis täna lepingu trassi kõige eripärasema lõigu ehitamiseks, kus rööpad kulgevad osaliselt süvendis kuni 10 meetrit maapinnast allpool. 9,2 km pikkuse põhitrassi lõigu ehitus maksab 70,8 miljonit eurot ning selle rajavad ühispakkumisega hanke võitnud OÜ Verston ja OÜ Järelpinge Inseneribüroo. Lõik asub Rae vallas Soodevahe ja Kangru vahel.
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.