Nõmme mäel tõsteti täna paika 40 meetri pikkune ning ca 6 m läbimõõduga metallist suusatunnel, mis monteeriti kokku Ehitajate tee sõiduteel ning upitati kaheksa meetri sügvusse kaevikusse, teatas Tallinna Linnavalitsus.
- Foto: Tallinna Linnavalitsus
Ettevalmistustöid metallist torutunneli paika tõstmiseks kaheksa meetri sügavusse kaevikusse alustati juba teisipäeval. Tõstetöid tehti kolme suure kraanaga. Esialgsete plaanide kohaselt oli torutunneli paika tõstmine kavandatud kella kümneks hommikul, kuid kraanadele kindla aluse rajamine võttis kavandatust rohkem aega. Torutunneli paika tõstmisega alustati kella kahe paiku päeval. Vaatamata sellele, et aegajalt sadas taevast totaalset lausvihma, õnnestus töömeestel hiiglaslik torutunnel edukalt paika upitada. Peale tõstetööde lõppemist alustatakse kohe süvendi täitmisega ja sõidutee taastamisega, et võimaldada järgmisel nädalal Ehitajate teel läbipääs liinibussidele.
Suusatunneli rajamise projektdokumentatsiooni koostas SA Eesti Terviserajad tellimusel Teedeprojekt OÜ. Ehitustöid teostab Keskkonna- ja Kommunaalameti tellimusel YIT Eesti AS. Ehitustööde lepinguline tähtaeg on september 2019. Ehitustööde lepinguline maksumus on ca 533 000 eurot.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.