• 28.05.19, 16:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valitsus kavatseb jätkata Tallinn–Tartu maantee ehitust plaanitud tempos

Valitsus jõudis riigieelarve strateegia aruteludel põhimõttelisele kokkuleppele, millega riik jätkab järgnevatel aastatel Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa maantee plaanipäraseid suuremahulisi ehitustöid.
Valitsus kavatseb jätkata Tallinn–Tartu maantee ehitust plaanitud tempos
  • Foto: Postimees/Scanpix
Hetkel käivad ehitustööd Kose–Mäo lõigul, mille ehituseks on kavandatud järgneval kolmel aastal kokku ligikaudu 100 miljonit eurot.
Taristuinvesteeringuid tehes lähtub riik majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul soovist, et Eesti inimesed saaksid liikuda ohutult ja kiiresti. „Olulisem on, et meie inimeste turvatunne oleks kõrge ning liiklusohutuse suurendamine on üks samm selle suunas. Ühtlasi võimaldavad korralikud teed maandada ääremaastumise riske, et aidata kaasa sidusa ühiskonna tekkele,“ ütles Aas.
Loodav 2+2 Kose–Mäo maanteelõik võimaldab kogu riigil iga aasta säästa umbes 10 miljonit eurot liiklusõnnetuste, aja- ja sõidukikuludelt. „Ühtlasi väheneb linnadevaheline teepikkus 5,3 kilomeetrit, mis koos kõrgema piirkiirusega tähendab, et puhtalt selle lõiguga on võimalik maanteel reisijatel kokku hoida ajaliselt kuni 9 minutit,“ sõnas Aas.
Kui vaadata liiklusõnnetuste statistikat, paistab lähiajaloos Kose–Mäo lõik silma suure hukkunute arvuga. Lõik moodustab kogu Tallinn–Tartu maantee läbisõidust 22 protsenti ning liiklusõnnetustest 28 protsenti toimusid just Tallinn–Tartu maantee Kose–Mäo lõigul. Olenevalt aastast kõigub ka Tallinn–Tartu maanteel vigastanutega lõppenud liiklusõnnetuste osakaal sellel lõigul 16–76 protsendi vahel.
Kose–Mäo lõigu neljarealiseks ehitamine läheb kokku hinnanguliselt maksma 170 miljonit eurot ning peaks valmis saama 2022. aastal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 17:01
Innovatsioon ehitussektoris: Ruukki LowCarbon toodetes on heitkoguseid kuni 70% vähem
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele