Hanketingimuste rikkumise tõttu ebaõnnestunud Ülemiste reisiterminali arhitektuurikonkurss korraldati uuesti, kuid arhitektide hinnangul on tegemist eelmisel konkursil osalenud võidutöö autorite autoriõiguste rikkumisega.
- Katrin Koovi sõnul peavad Ülemiste terminali kavandajad varem-või hiljem eelmise konkursi võitjatega autoriõigustes kokku leppima. Foto: Postimees/Scanpix
Arhitektide Liit jättis uue konkursi tingimused kinnitamata, sest Rail Baltic Estonial (RBE) ei ole eelmise võistluse võitjate nõusolekut kasutada uue võistluse lähteülesandes teatud lahendusi 3+1 planeeringust, mis on juba ka välja ehitatud,
kirjutab Postimees.
"Me arutlesime, et kui vana asjaga ei saa edasi minna, tuleks uus konkurss välja kuulutada, aga vana töö autoritega tuleks selles kokku leppida," ütles lehele liidu juht Katrin Koov ja lisas, et kui RBE ei võta vastutust, siis uue võistluse võitja peab ikkagi hakkama eelmise töö autoriga läbirääkimisi pidama.
RBE juhi Riia Sillave hinnangul aga kellegi autoriõigusi ei riivata: "Uue ideekonkursi tingimustes on kirjas, et olemasolevaid valmis ehitatud osi, nagu trammiteed, pole lubatud muuta. Sellega oleme leidnud autoriõiguste teemale vastuse."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.