Esialgse hinnangu järgi on Pärnusse Rail Baltica kaubaterminali rajamise maksumus 40-65 miljonit eurot, teatas Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõte RB Rail.
Terminali rajamise maksumus sõltub sellest, millise uuringus välja pakutud lahenduse kasuks otsustatakse. Summa sisaldab maade ostmise ja ettevalmistamise, kaevandamiste, raudteerööpmete ning -teedega seotud kulutusi. Samuti ladustamisalade ehitamiseks ja käitlemiseks vajaminevaid kulutusi.
Pärnu kaubaterminali ruumilise planeerimise ja eelprojekti koostamisega teeb algust Rail Baltic Estonia OÜ 2019. aasta viimases kvartalis.
Kaubaterminali ehitamisega saab edasi liikuda pärast detailplaneeringu vastuvõtmist. Ehitusetapi rahastust planeeritakse taotleda järgnevate taotlusvoorude käigus Euroopa Ühendamise Rahastust (CEF). Uus kaubaterminal valmib hiljemalt Rail Baltica liini esimese tegutsemisaasta alguseks.
Kahe raudteealase konsultatsiooni- ja inseneeriaettevõtte – CIVITTA (Eesti) ja Railistics (Saksamaa) – koostöös valminud Pärnu kaubaterminali rajamise teostatavusuuringu kohaselt on Pärnu muutunud oluliseks keskuseks tööstusharudele, kus esineb nõudlus raudteekaubaveo järele seoses puidutoodete, mööbli, tekstiili ja turba ekspordiga. Uuringu käigus aastaks 2026 modelleeritud kaubavoogude liikumine kaubaterminali kaudu ennustab nõudlust 10-14 rongile nädalas.
Pärnu treminali rajamisest tulenev kasu ühiskonnale oleks nii keskkonnaalane, sotsiaalne kui ka majanduslik. Uuringu raames teostatud modelleerimise põhjal võib eeldada, et Rail Baltica tulekuga väheneb maanteedel märgatavalt veoautode hulk ja ühes sellega nende kasutamisest tulenev müra.
Täiendavate transpordivõimaluste tekkimisest võidab ka piirkonna majandus. Seda tänu uute väärtusahelate tekkimisele, mille loomine saab võimalikuks läbi kombineeritud kaubaveoteenuste. Terminaliga ja kaupade ümberlaadimisega seonduvad tegevused ning täiendavate transporditeenuste pakkumine võimaldavad lisaks üldisele logistika- ja tarneahela täiustamisele laiendada märgatavalt majanduslikke võimalusi.
Seoses kaubaterminali rajamisega tekib ennustatavalt 13 uut töökohta. Sealjuures loob terminal soodsa pinnase kohalike ettevõtete arenguks.
Seotud lood
Ehitusvaldkonnas leidub ohtralt töid, mis nõuavad spetsiaalseid teadmisi ja kogemusi, kuid on ka selliseid, millega saavad hea tahtmise ja soovi korral hakkama kõik. Värvimine ongi just üks neist ettevõtmistest, kus vaja pealehakkamist ning töökat kätepaari, kvaliteetseid värve, häid maalritarbeid ning õigeid töövõtteid.