Rukki kanali hooldussüvendustööde hanke võitnud Insenerehituse AS on tööks valmis, ent muutlike ilmastikutingimuste tõttu pole olnud võimalust süvendamisele eelnevate tuukritöödega alustada, teatas Veeteede Amet.
- Hiiumaa vahet liikuva parvlaeva Leiger ristimine 2016. aastal. Foto: Andras Kralla
Veeteede Ameti hüdrograafia ja navigatsioonimärgistuse teenistuse juhataja Kaidi Katuse sõnul hinnatakse hetkeolukorda jooksavalt ning kohe, kui ilmastikuolud on piisavalt soodsad, alustatakse töödega.
„Tuukritööde käigus tõstetakse merepõhjast üles suuremad kivid ja esemed ning seejärel on võimalik alustada hooldussüvendustöödega. Kõiki töid tehakse parvlaevagraafiku välisel ajal, et mitte segada laevaliiklust,“ selgitas ta. „Vastavalt väljastatud vee erikasutusloale peavad kõik tööd olema tehtud käesoleva aasta 15. oktoobriks.“
Rukki kanali süvendus- ja hooldustööde eesmärk on saavutada kanali minimaalseks sügavuseks 5,2 meetrit, mis tagaks parvlaevaliikluse mandri ja Hiiumaa vahel ka madala veetaseme korral. Sügavused on arvestatud uue kõrgussüsteemi ehk Amsterdami nulli alusel.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.