Hiinast Tallinna-Helsingi tunnelile raha otsiva Peter Vesterbacka sõnul on praegune plaan, et rongiga saaks sõita 2024.aasta jõuluõhtul.
- Peter Vesterbacka Foto: Veiko Tõkman
Tunnelihange tegi novembris sammu edasi, kui ettevõtted Pöyry, A-Insinöörit, Fira ja FinEst Bay Area Development kirjutasid alla eelleppe tunneli planeerimise ja ehitamise kohta.
Konsortsium töötab nüüd välja täpsemaid plaane koos Hiina partneritega. Vesterbacka sõnul antakse neist teada veel jaanuari jooksul.
Tunneli hinnaks on arvestatud 15 miljardit eurot. Vesterbacka sõnul on ta saanud plaanile investoritelt positiivset tagasisidet ja uudiseid oodatakse lähiajal.
Kava järgi oleks tunnelil neli jaama: üks Helsingi-Vantaa lennujaamas, üks Espoos, üks Ülemistel Tallinna lennujaama lähedal ja üks Helsingi lähedale rajataval tehissaarel.
Vesterbacka on Angry Birdsi loonud mänguarendaja Rovio endine äriarendusejuht.
Seotud lood
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.