Rail Balticu ühisettevõte RB Rail kuulutas välja avatud hanke „Rail Balticu taristu haldamise uuring“, mille eesmärk on läbi vaadata ja põhjalikult analüüsida mitmesuguseid piiriülese raudteetaristu haldamise mudeleid ning määratleda projekti optimaalne mudel.
Optimaalse mudeli leidmise puhul lähtutakse taristu elutsükli kuludest, majanduslikust efektiivsusest ja turu tõhusast toimimisest ning arvestatakse ulatuslike institutsionaalsete, operatiivsete ja kaubanduslike teguritega, pidades samal ajal silmas projekti ainulaadset olemust, teatas ettevõte.
Sõltumatu taristu haldamise uuring tehakse, et tagada taristu haldaja ja tulevaste Rail Balticu kasutajate õigeaegne tuvastamine ja kaasamine nii planeerimis- kui ka projekteerimisprotsessi, aidates kaasa tõhusa, kergesti hooldatava ja majanduslikult jätkusuutliku taristu loomisele, mis on kohandatud tulevaste kasutajate vajaduste rahuldamiseks.
Taristu haldaja määramine projekti rakendamise varases etapis on parim tava ühtses Euroopa raudteepiirkonnas ning kogu maailmas. Euroopa Liit töötab järjekindlalt taristu haldamise tõhususe parandamise nimel: kindlustab taristu haldajate ja raudtee-ettevõtjate vahelise vastavuse, ühtlustab ja tagab taristu haldaja eri ülesannete haldamise sidususe ning edendab raudteetaristu piiriülest ja üleeuroopalist mõõdet, samuti võrdset juurdepääsu ja seeläbi raudteeturu toimimist, lahendades huvide konflikte ja konkurentsimoonutusi ning eemaldades takistused taristule juurdepääsult, seisab pressiteates.
„Lisaks Rail Balticu taristu haldamise optimaalse mudeli kindlakstegemisele võimaldab uuring ka anda parema hinnangu Rail Balticu taristu pikaajalisele väärtusele ja seeläbi ka ELi ja riiklike investeeringute pikaajalisele sotsiaal-majanduslikule tasuvusele. Rail Balticu puhul suurendab see ka projekti läbipaistvust ja kindlustab jätkuva ELi toetuse projektile,“ selgitas RB RAIL ASi äriarenduse juht Kaspars Briškens.
„Arvestades piiriüleste taristuprojektidega seotud keerukat sidusrühmade ahelat, on uuringu eesmärgiks seatud leida jätkusuutlik tasakaal, pidades ühelt poolt silmas riikide kaalutlusi ning arvestades teiselt poolt Rail Balticu projekti perspektiivi ja selle sihti luua platvorm, mis oleks ühtse Euroopa raudteeturu tõhusa toimimise hea näide. Kokkuvõttes: mida varem määratakse taristu haldaja, seda kiiremini saame käivitada täiemahulise projekti turustamise strateegia, mis on Rail Balticu edu ja pikaajalise jätkusuutlikkuse peamine eeltingimus,“ lisas Briškens.
Rail Balticu taristu haldamisvõimaluste põhjalik ja sõltumatu analüüs toetab ja edendab edaspidi informeeritud poliitilist otsustamisprotsessi seoses Rail Balticu taristu haldamisega 2018. aasta lõpuks.
Seotud lood
Riias püüab pilke arhitekt Wilhelm Ludwig Bockslaffi loodud juugendstiilis kortermaja, mille renoveerimisel kasutati
bauroc RENOVE plaate. Väljapaistva Riia arhitekti Wilhelm Ludwig Bockslaffi tööde hulgas on 30 mitmekorruselist elu- ja ühiskondlikku hoonet ning mitmeid tööstushooneid. Peaaegu iga tema projekt on omal moel unikaalne, nii ka Riia kesklinnas aadressil Lienes 7 asuv kortermaja.