Eilne „Aktuaalne kaamera. Nädal" uuris, millisena eri osapooled mereäärset Tallinna kesklinna näevad. Jutt käib mereäärsest alast Pirita teest kuni Noblessneri sadamalinnakuni, kus linnal on suured plaanid.
- Porto Franco arendus näeb ette ulatuslikke autovabasid tänavaid, linna laiem visioon tooks mere äärde ka autoliikluse. Foto: Porto Franco OÜ
"See võiks olla nagu uus kesklinna asum, nagu kesklinna tänavad. Me lugesime üle, meil tekiks uus, 50 uut merega ristuvat tänavat. Need oleks kesklinna tänavad. Lühidalt öeldes, visioon ongi lihtsalt selline," vahendab ERR portaal Kavakava arhitekti Indrek Peili.
Eesti Arhitektuurikeskus, Tallinna Linn ja Arhitektide Liit on välja valinud kolm arhitektide töögruppi, kes hakkavad osalema uue Tallinna mereääre visiooni loomises. Indrek Peil on ühes neist gruppidest.
Tallinna peaarhitekt Endrik Mänd ütles, et kolme grupi visioonid täiendavad teineteist, aga eesmärk on kõigil üks - Tallinna mereäärest peaks saama uus kesklinn.
Praegu olemas olevad visioonid on väga üldised. Siiski on teada üks võtmesõna – ligipääsud. Üks suur küsimus piirkonna arendamisel on mõistagi linnahall. Suur osa Tallinna mereäärest kuulub Tallinna Sadamale, kes on samuti just praegu koostamas nägemust neile kuuluva ala tulevikust. Mere ääres on aga veel üks sadamaala - Porto Franco. Mõned välilahendused suurest visioonist ilmselt jõuavad ka Porto Franco alale, kuid Endrik Mänd ütles, et üks baaspõhimõte on Porto Franco omanikel teine. Nemad planeerivad ulatuslikke autovabasid tänavaid, kuid linn näeks ideaalis, et mereäärsel alal liiguvad ka autod.
Esimesed muutused võiksid Tallinna mereäärsel alal olla toimunud 2018. aastaks. Aastal 2020 peaks aga see piirkond olema juba tundmatuseni muutunud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Esindus Tallinnas Teemeistri tänaval ja ladu Riias teevad koostööpartneritel Anstarilt kvaliteetsete toodete tellimise kordi lihtsamaks.