Superraudtee Rail Baltic Eesti trassiosas on praegu käimas trassiplaneeringu eelnõu alusel eelprojekti koostamine ja ühes sellega ka geoloogilised ja geotehnilised uuringud, rääkis Indrek Orav aktsiaseltsist RB Rail Ärilehele.
Juba on läbi viidud mitmeid uuringuid ja analüüse. "Nüüdseks teame juba üsna täpselt, kus hakkab raudtee paiknema, millised on raudtee alla jäävate pinnaste omadused, kui palju erinevaid mitmetasandilisi ristumisi tuleb ja millised on nende tehnilised lahendused jm," selgitas Orav.
Projekti hinnanguline kogumaksumus on hetkeseisuga umbes viis miljardit eurot, mis lisaks AECOMi uuringus toodule sisaldab Kaunas-Vilniuse vahelise uue eurolaiuse raudteetrassi ehitusmaksumust.
"Praeguste teadmiste põhjal võib Eesti osa prognoosida umbes 1,31 miljardit eurot," sõnas Orav.
Infolehe andmeil hakatakse Rail Baltic vedama 16 miljonit tonni kaupa aastas, senine hinnang oli 12-15 miljonit tonni. "Mis puudutab uudiskirjas välja toodud numbreid 16 miljonit tonni kaupa ja viis miljonit reisijat aastas, siis siin on lähtutud AECOMi uuringu keskmise turustsenaariumi kaubamahtude prognoosist aastaks 2040, mille kohaselt kogu RB raudteel veetava kaubamaht on 15,8 miljonit tonni. 15,8 miljonit tonni on ümmardatud täisarvuks," selgitas Orav.
Raudtee ehitus algab kava kohaselt aastatel 2018-2019. Töö toimub kolmes etapis: planeerimine, projekteerimine ja hanked ning ehitustööd.
AECOM Limited poolt viidi 2010. aasta aprillist kuni 2011. aasta maini läbi Rail Baltic trassi asukoha põhimõtteline valik ning esialgne teostatavus-tasuvusanalüüs.
Seotud lood
Riias püüab pilke arhitekt Wilhelm Ludwig Bockslaffi loodud juugendstiilis kortermaja, mille renoveerimisel kasutati
bauroc RENOVE plaate. Väljapaistva Riia arhitekti Wilhelm Ludwig Bockslaffi tööde hulgas on 30 mitmekorruselist elu- ja ühiskondlikku hoonet ning mitmeid tööstushooneid. Peaaegu iga tema projekt on omal moel unikaalne, nii ka Riia kesklinnas aadressil Lienes 7 asuv kortermaja.