• 16.05.16, 10:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna peatänava ideekonkursi võitsid Kavakava arhitektid

Eile välja kuulutaud Tallinna peatänava ideekonkursi võitis OÜ Linnalahendused, mille tuumiku moodustavad Kavakava arhitektid. Võidutöö "Kevad linnas" põimibTallinna linnaruumi ajaloolise bastionivööndiga.
Tallinna peatänava ideekonkursi võitsid Kavakava arhitektid
  • Foto: Kavakava
OÜ Linnalahendused, töörühma kuulusid lisaks arhitektuuribürood Kavakavat esindavatele Siiri Valnerile ja Indrek Peilile Toomas Paaver, Kristel Niisuke, Valdis Linde, Riin-Kärt Lanno ja teedeinsener Indrek Kustavus.
Žürii liige, Eesti Arhitektuurikeskuse juhataja Raul Järg tunnustas kõigi kaheksa võistlustöö autoreid. "Žüriil oli hea valida, sest kõik tööd olid tugevad ja sisukad," tunnistas Järg. "Teistest eristusid siiski kaks tööd, "Selgroog" ja "Kevad linnas", mõlemal oli väga tugev kandev ja ka reaalsuses rakendatav idee."
Tihedas konkurentsis võitjaks osutunud "Kevad linnas" põimib Tallinna ajaloo tänase päevaga, markeerides ruumiliselt kunagist vanalinna ümbritsenud bastionivööndit. "See toob Tallinna linnaruumis välja kihistuse, mis on suuresti kadunud," märkis Järg. Narva maantee algust Viru ringist Jõe tänavani näeb võidutöö rohke haljastusega inimmõõdulise puiesteena, millest võiks kujuneda Tallinna esinduslikeim äritänav. 
"Võidutöö on ka väga linlase-keskne, luues meeldiva ja mõnusa linnaruumi eeskätt kohaliku elaniku jaoks," rõhutas Järg. "See tähendab, et sündiv linnaruum on väikeses mõõtkavas, ta mõjub mõnusa ja sõbralikuna. Lisaks jätab see võimaluse tulevikus ühendada Narva maantee üheks orgaaniliseks tervikuks Viru tänavaga."
Võidutööst juhindutakse ehitamisel
Peatänava ideevõistlus on esimeseks osaks Vanasadama ja kesklinna vahelise liikuvuskeskkonna arendamise projektist, mille lõppeesmärk on luua Tallinna südalinna inimkeskne ja kaasaegne linnaruum ning ühendada südalinna killustatud toimepiirkonnad tervikuks. Tervikuna hõlmab peatänava projekt Pärnu maantee südalinnapoolset lõiku ja Narva maantee algust, teises etapis ka peatänavaga külgnevaid kvartaleid.
Võistlus korraldatakse koostööna Eesti Arhitektide Liidu kureeritava EV 100 arhitektuuriprogrammi “Hea avalik ruum” ja Tallinna linna ning Euroopa Ühtekuuluvusfondi kaasrahastatava Vanasadama ja kesklinna vahelise liikuvuskeskkonna arendamise projektiga.
Võistlustööst juhindutakse Peatänava ala edasisel projekteerimisel ja ehitamisel. Tallinna Peatänava avaliku ruumi lahendus või osa sellest on kavas välja ehitada EV 100 programmis Euroopa Ühtekuuluvusfondi ja Tallinna linna vahenditega hiljemalt aastaks 2020. Peatänava projekti toetavad Keskkonnainvesteeringute Keskus, Ühtekuuluvusfond, Tallinna linn, Eesti Arhitektuurikeskus, Eesti Arhitektide Liit, AS Tallinna Sadam, AS Viru Keskus ja mitmed teised kohalikud ettevõtted.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.02.25, 09:41
Kas tööstusel on valikut?
Kui räägitakse tööstuse energiavajadusest, energiajulgeolekust või toidujulgeolekust, siis tundub, et räägitaks vaid gaasist, CNG-st või äärmisel juhul LPG-st. See on nii ilmselge valik, et tavaliselt ei vaevuta millelegi muule mõtlemagi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele