• 24.03.14, 12:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teerahaga eelarvet lappima

Üks uue valitsuskoalitsiooni lubaduste katteallikaid on kütuseaktsiis. Raha sellist ümberjagamist aga ei toeta teedeehitajad ega maanteeamet.
Rahandusminister Jürgen Ligi ütles neljapäeval valitsuse pressikonverentsil, et kütuseaktsiisi suunamine teedeehitusse tuleb üle vaadata. Praegu kulub 75% kogutud kütuseaktsiisist teede ehituseks ja korrashoiuks.
Ligi: rohkem paindlikkust. “Kohalike teede osa ei tohi kannatada, aga paindlikkus peab suurenema ja planeerime projektide, mitte selle järgi, et peame igal aastal 75% ära kulutama,” ütles ta. “Selles on võimalik raha säästa.”
Ligi ei nõustunud Äripäevale antud teemat pikemalt kommenteerima.
Mida minister nimetab paindlikkuse otsimiseks, tõlgendavad teedeehitajad ja maanteeamet eelarveaukude lappimisena. “Rahandusminister Jürgen Ligi on ju otsese ütlemisega mees, miks ta küll ei ütle välja, et tahetakse vähendada teedesse minevat raha? Või äärmisel juhul asendada riigiraha eurorahaga,” ütles maanteeameti peadirektor Aivo Adamson. “Pole mõtet keerutada. Otse loomulikult maanteeameti juhina ei toeta ma seda plaani ning riigiraha vähendamine tähendab säilitustööde mahtude vähendamist ja seda maakondades.”
Mölder: kus on analüüs? TREV-2 Grupi juhi Erki Möldri hinnangul lähtub uus valitsuskoalitsioon raha ümberjagamisel ennekõike vajadusest leida raha muude lubaduste täitmiseks. “Tunnetan kahjuks samuti, et kõigepealt lubatakse ja alles siis mõeldakse. Pikaajalist plaani ja strateegiate analüüsi üritatakse kohandada pildi järgi, kuidas see poliitiliselt sobivana tundub. Samas ei kujundata sageli oma arvamust tegelikkuse järgi. Mina isiklikult sellist lähenemist ei toeta,” ütles ta.
Loe pikemalt Äripäeva 24. märtsi paber- või digilehest.

Seotud lood

Uudised
  • 24.03.14, 13:14
Parts: avalikustage teederahastuse nn salajane Exceli-tabel
Uue valitsusliidu poliitika, et Eesti teede hooldus ja areng on ülerahastatud, on ebaadekvaatne. Tegelik situatsioon on vastupidine, ütles Juhan Parts Äripäevale.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:13
Kaasaegne parkimislahendus koos energiasäästlike elektriautode laadijatega
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele