Nordecon saab Lennusadama vesilennukite angaaride rekonstrueerimise lisa-ja muudatustöödeks 2,32 mln eurot lisaraha.
Lisa-ja muudatustööde teostamise vajalikkust, nende mahtu ja sellest tulenevat lepinguhinna muutmise põhjendatust hindas 2011. aasta jaanuaris kokkukutsutud erapooletu ekspertkomisjon. Ekspertkomisjoni aprillis tehtud otsuse hinnangul on lisatööd õigustatud 2,32 miljoni euro ulatuses ning lisatöödest lähtuvalt võib ehituse valmimine pikeneda kuue kuu võrra.
"Lisarahastuse leidmine on kahtlemata suur väljakutse kõikidele osapooltele, kuid paraku ka ainus viis täna muuseum lõplikult valmis saada ja külastajatele avada. Kindlasti püüab muuseum leida lisaraha ka omavahenditest,“ selgitas Eesti Meremuuseumi direktor Urmas Dresen.
Kultuuriministeeriumi asekantsler Anton Pärn ütles, et kultuuriministeerium on esitanud 2012. aasta eelarveprojekti Rahandusministeeriumile ja taotleb tööde lõpetamise rahastamiseks lisaraha vastavalt Eesti Meremuuseumi vajadustele. Ka on esitatud taotlus rahastada jätkuvaid ehitustöid 2011. aasta eelarve valdkonnasiseste vahendite arvelt.
Eesti Meremuuseum teatas kevadel, et vesilennukite angaaride rekonstrueerimistööd osutusid töömahukamaks, kui projekt seda kirjeldas, samuti osutus tegelik olukord märgatavalt keerulisemaks projektis märgitust. Nii näiteks selgus rekonstrueerimistööde läbiviimise käigus, et betooni läbivate ning konstruktsiooni stabiilsusele ohtlike pragude maht on oluliselt suurem, kui see oli pinnalt nähtav ja proovidega kinnitatud ehk 1,6 km asemel 3,6 km. Lisaks kasvas armatuuride puhastamise maht enam kui poole võrra, 11 700 jooksva meetrini, ja konstruktsioonide avamisel selgus, et kasutada tuleb oluliselt enam erilahendusi, kui esialgselt näha oli.
Rekonstrueeritavad Lennusadama vesilennukite angaarid saavad koduks interaktiivsele meremuuseumile, mis avab oma uksed 2012. aastal.
Eelmisel nädalal sõlmisid Eesti Meremuuseum ja Nordecon AS Lennusadama lisa-ja muudatustööde lepingu, mille kohaselt on ehitaja kohustatud valmis objekti muuseumile üle andma käesoleva aasta 22. detsembriks.
Seotud lood
Ajakirjanikud viidi uudistama kuidas kulgevad ehitustööd Tallinna Lennusadamas.
Oktoobris lõpetas Nordecon Lennusadamas ligi sajandivanuste vesilennukite angaaride betoonkonstruktsiooni taastamistööd, millest keerukaimaks osutus angaaride kuplitesse tekkinud pragude täitmine.
Samuti Lennusadama hankel osalenud ja neljandaks jäänud NCC Ehituse juhatuse esimehe Toomas Aagi sõnul ei ole olukord, kus hanke võitnud firma küsib juurde ühe kolmandiku hanke maksumusest, hea ehitustava.
Lennusadama renoveerimise tellija Eesti Meremuuseum on pöördunud kultuuriministeeriumi kantsleri Siim Suklese poole, et saada juurde ehitaja Nordeconi esitatud muudatus- ja lisatöödeks 2,3 miljonit eurot ehk üle 36 miljoni Eesti krooni.
Ehitusvaldkonnas leidub ohtralt töid, mis nõuavad spetsiaalseid teadmisi ja kogemusi, kuid on ka selliseid, millega saavad hea tahtmise ja soovi korral hakkama kõik. Värvimine ongi just üks neist ettevõtmistest, kus vaja pealehakkamist ning töökat kätepaari, kvaliteetseid värve, häid maalritarbeid ning õigeid töövõtteid.