Valitsus kinnitas täna uuendatud transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava, mille üheks peamiseks muudatuseks on Tallinna linnale 178 miljoni lisakrooni eraldamine Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimiseks.
Investeeringut toetab 75 % ulatuses Ühtekuuluvusfond.
Kokku on Ülemiste tööde maksumus 1,18 miljardit krooni. Lisaraha võimaldab tagada sujuva liiklusvoolu Ülemiste sõlmelt Tartu suunas. Muuhulgas rajatakse Kadrioru sadevete eelvoolusüsteem sadevete suunamiseks Ülemistelt Tallinna lahte ning rajatakse raudteealune tunnel Järvevana tee ning Tehnika tänava pikenduse ühendusteena. Kuna tegu on suurprojektiga, siis muudatused jõustuvad pärast heakskiidu saamist Euroopa Komisjonilt.
Juba elluviidavate projektide odavnemise arvelt lisandus investeeringute põhinimekirja varem lisanimekirjas olnud Tartu läänepoolne ümbersõit. Selle maksumus on 329,4 miljonit krooni, millest Ühtekuuluvusfondi raha moodustab 85 protsenti.
Tartu ümbersõidul remonditakse 450-meetrine Variku raudteeviadukt üle Valga-suunalise raudteeharu ning rajatakse uus raudteeviadukt ja raudteealune ühendus Tartu idapoolse ringteega üle Koidula-suunalise raudteeharu.
AS-i EVR Infra Ühtekuuluvusfondist toetatav platvormide projekt saab 45,8 mln krooni lisaraha reisiplatvormide üleviimiseks eurokõrgusele. Sellega muutub platvormide pikkus, mis on tingitud uute hangitavate rongide tehnilistest parameetritest.
25 miljonit krooni sai juurde AS Saarte Liinid täiendavate kaide ja sildumissüsteemide rajamiseks Virtsu ja Kuivastu sadamates ohutuse tagamiseks.
Kõik muudatused osutusid võimalikuks tänu teiste Ühtekuuluvusfondist rahastatavate projektide odavnemisele.
Transpordi investeeringute kava kogumaht on 11,53 miljardit kooni ja see suurenes varasemaga võrreldes 36 miljoni krooni võrra. Struktuurivahendite kogumaht jäi samas varasemale 9,95 miljardile kroonile.
Seotud lood
Pärast Koidula piiripunkti suurprojekti jõuab sel nädalal lõpule järgmine viimaste aastate üks suurimaid infraprojekte - Ülemiste liiklussõlm, mille teostamiseks tehti tööd Ülemiste järvest kuni mereni ulatuvate veekanalitega.
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.