Majandusminister Juhan Parts ütles Delfile kommentaariks Reformierakonna lubadusele ehitada valmis Saaremaa sild, et kõige kaalukam sõna on selles asjas öelda saarlastel endil ja ehituse rahastamise küsimus on siiani lahendamata.
Reformierakond lubab oma riigikogu valimiste programmis ehitada välja Saaremaa silla, Tallinna ringtee ja neljarealise maantee Tallinnast Mäoni ning jätkata Tallinna-Narva maantee rekonstrueerimist.
Partsi teeb murelikuks see, et need, kes 3,5 aastat on nõudnud teede rahastamise vähendamist, on asunud nüüd andma lennukaid lubadusi teede ehitamiseks. Tema sõnul on küsimus selles, kuidas üle viie miljardi kroonise maksumusega silla ehitust rahastada: „Oluline on, et see rahastus ei toimuks teiste infrastruktuuriobjektide arvelt – peab olema täiendav finantsmudel, mille kallal me töötame."
Reformierakondlane Urmas Klaas on Saaremaa silla maksumuse hindamisel tagasihoidlikum: ta ütles partei programmi tutvustades, et sõltuvalt tehnoloogiast kulub 3–4 miljardit krooni.
Järgmise nelja aasta jooksul on majandusministri sõnul reaalne välja ehitada neljarajaline tee Tallinnast Mäoni, kuid see vajab poliitilist kokkulepet Kose-Mäo lõigu rahastamise osas, kusjuures võimalik on ka erakapitali kaasamine.
Seotud lood
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.