Tallinna kesklinn laieneb Kassisaba ja Kalamaja suundadel ning viimase merepoolsel osal on head võimalused saada Tallinna Sohoks, kirjutab kinnisvaraspetsialist Tõnu Toompark veebiküljel adaur.ee.
Tallinna väiksuse tõttu on kesklinna ümber vöö, kus on olemas kõik südalinna eelised, kuid täiendavalt on olemas nii rohelus, kui privaatsus. Täna on kesklinn selgelt laienemas eelkõige Kalamaja suunal.
Keskus on elukohana eelistatud enamasti inimeste seas, kes soovivad elada töökoha lähedal. Või soovitakse, et kaubandus- ja teenindusasutused ning eriti meelelahutusvõimalused asuksid käe-jala juures. Kesklinn pakub selleks parimaid võimalusi. Valida on erinevate elukeskkondade vahel, millest ehk vanalinn eristub kõige selgemini.
Linna südame rõõmude kõrval on ka mõned mured. Eelkõige on selleks keskmisest märksa tihedam ja müratekitav liikluskoormus ning koos sellega lõputud parkimismured nii parkimiskohtade piiratuse, kui nende kalliduse osas.
Tallinn oma mõnesaja tuhande elanikuga on sedavõrd väike linn, et kesklinna rõõmusid saab suurepäraselt nautida kesklinna kõrval paiknevates elurajoonides ja seda oluliselt taksoarveid kasvatamata. Seejuures on tähelepanuväärne, et kesklinna kõrval elamine annab sageli võimaluse osta „kesklinna kaupa“ madalama äärelinna hinnaga.
Kalamaja suudab hästi pakkuda kogu „kesklinna paketti“ kaubanduse-teeninduse, kui ka vaba aja veetmise võimaluste osas. Samuti on Kalmaja näol tegemist rohelise piirkonnaga, mis jääb suurematest liiklussõlmedest kõrvale.
Seega on tegemist ühe perspektiivseima piirkonnaga, mida puudutavatest viimastest uudistest tasub mainida juba käesoleval aastal valmivat rannapromenaadi ehk nn kultuurikilomeetrit. See avab Kalamaja elanikele pääsu mere äärde, mis seni on olnud raskesti ligipääsetav. Igal juhul on Kalamaja merepoolsel osal head eeldused saada Tallinna Sohoks, kus kohtuvad kultuur, huvitav keskkond ning hinnatud eluasemed.
Kalamajas momendil liiga palju uusi elamuarendusprojekte müügil ei ole. Soo tänavale kerkib Metro Capitali eestvedamisel Väike-Kalamaja uuskvartal, kus momendil on pakkumises kolm maja. Kalamaja rohelusse pargitud elamud asuvad linna südamele lähemal kui mõnedki administratiivselt kesklinna jäävad projektid.
Kiire areng on toimumas ka Kassisaba piirkonnas, kus arendustegevuse jätkumist ennustab hiljuti turule toodud projekt Toompark. Tegemist on Põhja-Tallinna linnaosa projektiga Paldiski maantee alguses, mis nii oma asukohalt, kui olemuselt kvalifitseerub kesklinna projektiks enamgi kui mõni teine.
Väike ja hubane Tallinn, kus kõik tähtis on reeglina maksimaalselt paari kilomeetri kaugusel annab võimaluse kesklinna piirkonna laienemiseks. Tallinna linn on oma järgmiste aastate investeerimisprioriteedi selgelt suunanud Linnahalli ümbrusesse. Nii on see ka kinnisvaraturul saamas üheks tõusvaks täheks. Kesklinna naabrusesse on võimalik mõistlikuma hinnaga soetada arenevasse keskkonda elamispind, mis oma kvaliteedilt ega lähikonnas asuvate teenuste tõttu kesklinna korterist sugugi maha ei jää.
Seotud lood
Metro Capital Management (MCM) käivitas Väike-Kalamajas pea 100 miljonit krooni maksva arendusprojekti, mille kohaselt kerkib 7 korterelamut kokku 90 korteriga.
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.