A&A Kinnisvara tegevjuht Aivar Villemson kirjutab, et parkimisteenuste turul nagu ka kinnisvaraturul on toimunud suured muudatused ja kõige rohkem just hinna osas.
Tallinna südalinnas asuvates tasulistes parklates on vabu kohti kõikjal ja seda just suhteliselt kõrgete parkimistasude tõttu, mida kõigil ei ole võimalik maksta.
Üsna tavaline on, et inimesed pargivad oma autod kesklinna ääremaile, kus parkimistasud on soodsamad või puuduvad üldse ning sõidavad mõne peatuse südalinna ühistranspordiga.
On ka ettevõtteid, kes kulude, sealhulgas ka parkimiskulude kärpimiseks on kolinud kesklinnast äärelinna büroohoonetesse Kuna enamus ettevõtteid asub üüripindadel, siis ei peeta ka vajalikuks parkimiskohtade ostmist. Büroopindade üürimisel võib määravaks saada pakutav parkimiskohtade arv.
Südalinnas on kõige vähem parkimiskohti lasteaedade ja koolimajade ees, kus lastevanematele parkimiseks on võimaldatud mõned üksikud kohad, mis alati on hõivatud. Mõeldamatu on, et lasteaia või kooli ees, kus oma päeva lõpetab korraga mitukümmend või isegi -sada last, on lapsele järgi tulnud vanematele parkimiseks mõeldud ainult paar kohta. Olukorra teevad omakorda hullemaks veel need autojuhid, kes sinna niiöelda õigustamatult pargivad.
Mingil hetkel tekkis Tallinna kesk- ja südalinna uusi parklaid niiöelda külmutatud arenduste arvelt. Neid krunte, kuhu ei jõutud või ei peetud vajalikuks kinnisvaraturu languses ehitada, hakati kasutama tasuliste parklatena.
See omakorda sundis ka mõningaid parkimisteenuse pakkujaid oma hindu langetama.
Parkimiskohti napib endiselt magala piirkondades, kuna sealsed elamud ja parklad projekteeriti ja ehitati ajal, mil autosid oli kordades vähem. Nii ongi Mustamäel, Lasnamäel ja Õismäel sageli näha haljasalale ja kõnniteedele parkivaid masinaid.
Kokkuvõtvalt võiks öelda, et Tallinna kesklinnas pole probleemi tasulise parkimisega, vaid just tasuta parkimisega, sest keegi ei taha parkimise eest maksta. Näiteks Swiss hotelli ümbruses on mitmeid tasulisi parklaid, kus on alati vabu kohti ja kui keegi räägib tasuliste parklate puudusest südalinnas, siis on tegemist pigem rahaliste või logistiliste probleemidega.
Enamikes suuremates linnades üle maailma, on parkimisega probleeme ja ainus, mis seda kontrolli alla hoiab, on just tasuline parkimine. Pole ju võimalik ehitada tänavaid laiemaks, või katta tohutuid maalappe parklatega, selleks, et mahutada sinna kõik südalinna parkida soovijad.
Kõik inimesed sooviksid tööle minnes parkida oma auto ukse ette, kuid määravaks saab hind ning selle järgi otsustatakse.
Südalinna parkimine on ja peabki olema luksus!
Seotud lood
Kui üksikud erandid välja jätta, siis on parklate vakantsus suurenenud, seda isegi ka City tsoonis. Põhjuseks inimeste kokkuhoid ning alternatiivsed lahendused kuni paari tuhande kroonisele parkimiskulule.
Arco Vara Kinnisvarabüroo vanemmaakler Maia Daljajev ütles, et kesklinna korterite puhul on parkimiskoha olemasolu nii korteri üürimise kui ka müümise või ostmise osas väga oluline.
Rime Kinnisvara Maakler Eiki-Hans Kurus möönis, et kindlasti on büroomajade juures parkimiskohtade puudus probleemiks. Väiksem on probleem väljaspool tasulise parkimise tsooni, kus otsitakse alternatiivi lähedal asuvatest parklatest ja tänavatest.
Kui ennem oli Tartus tasuta parkimiskoha pakkumine büroomajas ainult range privileeg suurematele klientidele, siis nüüdseks on see juba eelduseks.
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.