• 14.07.09, 12:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Narva viadukt vajab remonti

Eesti Raudtee Narvas Kalda tänavat ületava raudteeviaduktile tehtud ekspertiisi hinnangul ei ole viadukti kahjustused siiski nii tõsised, et nõuaksid kogu avaehitise välja vahetamist. Kuni viadukti remontimiseni võivad rongid viadukti ilma peatumata ületada kiirusega 15 km/h.
1947-ndal aastal ehitatud 13,6 meetri pikkune viadukt sai kannatada 29. mai hommikul, kui ebagabariitset veost transportinud treilerijuht sõitis vastu viadukti konstruktsioone. Avarii tulemusel deformeerusid ja nihkusid paigast viadukti talad. Lisaks viadukti vigastamisele tekitas veokijuht sündmuskohalt lahkudes ja kellelegi infot edastamata ka raudteeliiklusele ohtliku olukorra.
Rike avastati raudteetöötajate poolt alles mõned tunnid peale juhtunut. Eesti Raudtee tütarettevõtte AS EVR Infra sillabrigaad tõstis talad toetuskohtadele tagasi, teetöötajad remontisid raudtee osa ja liiklus taastus veel sama päeva õhtul.
Rongiliikluse ohutuse tagamiseks telliti viadukti seisukorra hindamiseks veidi alla 100 tuhande krooni maksev uurimistöö Peterburi Sillauuringu Instituudilt, kelle töö maksumus ja tähtajad olid soodsamad kui TTÜ Teedeinstituudil.
Ekspertiisi hinnangul saab peale viadukti remonti, mille käigus tuleb välja vahetada avariiga deformeerunud detailid ja tugevdada tugiosad, jms, viadukti kasutada praeguse ekspluatatsioonimahu juures veel hinnanguliselt 30 aastat.
Eksperdid soovitavad sarnaste vigastuste vältimiseks paigutada viaduktidele nn. gabariidiväravaid, mis takistavad sildeehitiste kahjustamist ebagabariitsete veostega, mida kipub ikka juhtuma. Näiteks aasta tagasi kahjustasid autojuhid lühikese aja jooksul korduvalt Tartus Riia tänava viadukti.
Kui palju Narva viadukti remontimine täpselt maksma läheb, selgub peale tööde teostaja leidmiseks korraldatavate hangete läbi viimist. Kahjunõue esitatakse õnnetuse põhjustanud veokile liikluskindlustuse müünud seltsile.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 17:01
Innovatsioon ehitussektoris: Ruukki LowCarbon toodetes on heitkoguseid kuni 70% vähem
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele