• 02.04.09, 17:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu Sõpruse sild vajab hädasti suurremonti

Tartu linnavalitsus palub majandusministeeriumilt avariiohtlikus seisundis Sõpruse silla kapitaalremondiks riigieelarvest raha, kirjutab Eesti Päevaleht.
Tartu abilinnapea Margus Hansoni allkirjaga kiri kirjeldab silla olukorda väga kehvana. „tartu Sõpruse silla konstruktsioonide tehniliste ülevaatuste aruannete kokkuvõte on, et silla põhjalik remont on hädavajalik. Arvestades silla tehnilise seisukorra halvenemist tuleks vältida avariiohust tulenevat silla sulgemise vajadust,” seisab kirjas.
„Tuginedes ekspertiisi tulemustele ja silla remondiprojektile on silla remondi maksumuseks arvestatud umbes 100 miljonit krooni. Et saavutada silla normikohane seisund, teeme MKM-ile ettepaneku kapitaalremondi täiendavaks finantseerimiseks riigieelarvest 50% ulatuses aastatel 2010-2012,” lisatakse kirjas.
Tartu linnamajanduse osakonna teedeteenistuse osakonna juhataja Mart Joosep ütles Päevaleht Online’ile, et sel aastal on veel tellitud täiendav silla tehnilise seisukorra hinnang, millest sõltub, kas ja millal remonti alustatakse.
„Uuring täpsustab, millal kapitaalremonti vaja on, jooksvaid töid peab linn seal koguaeg tegema, aga silla armatuur ja konstruktsioonid on juba tugevasti viga saanud,” selgitas Joosep.
Tema sõnul on Jõhvi-Tartu-Valga maanteel asuv sild oluline teelõik, kus liikluse ümbersuunamiseks väga palju variante ei ole. „Ka suured veoautod peavad kuskilt üle saama ja päris kesklinna ei taha neid suunata. Ka tartu idapoolse ringtee sild võib valmida ju alles aastate pärast,” rääkis Joosep.
Juba 2007. aasta 10.mail kirjutas Päevaleht Online, et Tartu Sõpruse sild vajab kapitaalremonti. Tookordne hinnang tugines samal aastal tehtud uuringule, mis näitas, et rooste on oluliselt kahjustanud sillatalasid, ilma milleta sild ei püsi.
2007. aasta kevadel pakuti silla kapitaalremondi hinnaks tolleaegsete hindade põhjal 150–200 miljonit krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:13
Kaasaegne parkimislahendus koos energiasäästlike elektriautode laadijatega
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele