• 03.03.09, 11:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aknatootja: tuleb teha julgeid otsuseid

Muutunud majandusoludes ja järsult halvenenud turusituatsioonis on ettevõtetel ellujäämiseks vaja teha julgeid otsuseid, kirjutab ASi Glaskek juhatuse esimees Indrek Pajuri.
Ettevõtte jätkusuutlikkuse tagamiseks tuleb muuta ettevõtte struktuuri, juhtimist ja senist mõtteviisi. Ei saa jätkata eraldiseisvate ettevõtetena, kus juhtimise hajusus ja kulutuste paljusus seab piirangud efektiivsusele. Tuleb ühendada jõud, hoida kokku, muutuda paindlikumaks, dünaamilisemaks ja oluliselt efektiivsemaks.
Selle kõige saavutamiseks alustas Glaskek AS aasta alguses oma Eesti viie tütarettevõtte koondamist emaettevõtte alla. Tootmise, müügi ja tütarettevõtete ühendamine on möödapääsmatu samm.
Kõik senised tütarettevõtted jätkavad tegevust, kuid mitte iseseisvate juriidiliste ettevõtetena, vaid filiaalidena. Ettevõtte juhtimine muutub tsentraalseks. Eelkõige aitab see kokku hoida juhtimisega seotud kulusid. Otsuseid saab võtta vastu ja viia ellu kõigis filiaalides korraga ja üheaegselt.
Tsentraalne juhtimine on kiire, operatiivne, võimaldab pidada tooraine tarnimise läbirääkimisi ühe suure ettevõtte nimel ja saada sellega paremaid hinnasoodustusi. Ühendatud ettevõtte on ka suurem garant koostööpartneritele ja pankadele, kes hindavad kontserni suurust ja kindlust. Väikesed ettevõtted on konkurentsile haavatavamad ja suurema riskimääraga.
Tootmise koondamise eesmärk on samuti kulude kokkuhoid, tootmise optimeerimine ja ettevõtte efektiivsuse tõstmine. Toota tuleb seal, kus on kõige odavam ja logistiliselt mugavam. Lisaks tootmisele viiakse emaettevõtte alla müük. Müügivõrk säilib samal kujul.
Alustasime 1992, kui kroon oli nõrk ning majandus- ja ehitusbuumist ei teatud veel midagi. Saime avatäidete turuliidriks (2008. aasta lõpu seisuga töötab ettevõttes 400 inimest, kontserni konsolideerimata ja auditeerimata käive oli 702,4 mln krooni) ja loodame, et ümberkorraldused ettevõttes aitavad meil seda positsiooni säilitada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 17:01
Innovatsioon ehitussektoris: Ruukki LowCarbon toodetes on heitkoguseid kuni 70% vähem
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele