Eesti Ehituse juhatuse liige ja finantsdirektor Sulev Luiga vastas Äripäeva küsimusele - kas teede ehituse ja hoolduse 500 mln kroonine kärbe on vajalik? – et see oleks ebamõistlik, kuna jääme ilma eurorahadest.
„Infrastruktuuri investeeringute ja hoolduse rahade valimatu kokkutõmbamine ei tundu vajalik ega mõistlik ega põhjendatud. Millal on infrastruktuuridesse suuremamahuliste pikaajaliste investeeringute tegemiseks veel parem aeg?“ küsis ta.
Tema sõnul finantseeritakse riiklikke infrastruktuuri investeerimisprojekte põhiosas eurorahadest, kuid eurorahade saamiseks on vajalik 10-15% riigipoolne omafinantseering. „Seega on reaalne oht, et 500 mln krooni omafinantseeringu mahu vähenedes jäetakse Eesti infrastruktuuri investeerimata mitmeid kordi suurem summa,“ hoiatas ta.
Luiga lisas, et eurorahade kasutamise periood on ju suure tõenäosusega ajaliselt piiratud lähiaastatega ning samuti on ehitushinnad sel perioodil oluliselt soodsamad kui varasematel aastatel.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.