Kinnisvarabüroode retoorikas on viimasel ajal häirivalt sageli kasutatud sõna „kodu“ igasuguse kinnisvara müügi puhul.
Kõige levinum – tüütuseni korratud fraas – "unistuste kodu ostmiseks on alati parim aeg". Labane müügitrikk, sest sõnaga „kodu“ seostub inimesel nii palju head ja positiivset. Samas, see fraas „kodu soetamine“ on ennast täielikult devalveerinud.
Traditsiooniliselt võib kodu all mõista siiski talu, mis on esivanematelt päritud.
Tüüpelamu korteri kohta sobib siiski rohkem väljend – „elamispind“, mille puhul on esmatähtsad mõõdetavad suurused – ruutmeetrite arv, hind, planeering, asukoht jne. Kodu puhul on jällegi oluline emotsionaalne faktor. See ei teki üle-öö. Kodu tunne on hoopis teine asi, see tekib aastatega, eriti veel siis, kui esivanemad on samas paigas elanud aastakümneid või isegi aastasadu.
Kodu ei saa osta, kodu saab rajada, ja see rajamine võtab palju aega. Seetõttu on kinnisvarabüroode reklaamlause „osta endale kodu aastateks“ - nõme. Osta saab siiski ainult elamispinna.
Seotud lood
Kui räägitakse tööstuse energiavajadusest, energiajulgeolekust või toidujulgeolekust, siis tundub, et räägitaks vaid gaasist, CNG-st või äärmisel juhul LPG-st. See on nii ilmselge valik, et tavaliselt ei vaevuta millelegi muule mõtlemagi.