AS Nordecon ja Maanteeamet sõlmisid lepingu Tallinn-Pärnu-Ikla maantee Ääsmäe-Kohatu lõigule 2+1 möödasõitude ehituseks. Tegemist on ühena esimestest teelõikudest Eestis, mis rajatakse 2+1 põhimõttel möödasõitudega. Tööde maksumus on 11,2 miljonit eurot, hinnale lisandub käibemaks.
- See Pärnu maantee Tallinna poolne lõik on veel neljarealine, sõlmitud leping puudutab maantee hetkel kaherealist osa. Foto: Raul Mee
„Kuigi sõiduohutuse seisukohalt on kõige turvalisem möödasõitu üldse mitte teha, on siiski paratamatu, et möödasõite tuleb ette. Eestis on palju räägitud, et meil ei ole võimalik ega mõistlik ehitada kõik suured maanteed 4realiseks. Optimaalne on rajada olulisematel teedel vähemalt 2+1 möödasõidud, mis tagavad parema sõidumugavuse ning kindlasti tõstavad ka ohutust,“ sõnas ASi Nordecon juhatuse liige Avo Ambur. „Nordecon ehitab Maanteeameti tellimusel Tallinn-Pärnu-Ikla maanteel üheksa kilomeetri pikkuse lõigu ümber nii, et sellel hakkab olema kuus vaheldumisi paiknevat möödasõidulõiku pikkusega 900–1527 meetrit.“
Ligikaudu üheksakilomeetri pikkune Ääsmäe-Kohatu lõik (Tallinn-Pärnu Ikla maanteel kilomeetritel 28–37) rekonstrueeritakse 2+1 möödasõidualadega maanteeks koos tagasipöördekohtadega. Ehitatakse välja ka kohaliku liikluse lahendused. „Lisaks maantee rekonstrueerimistöödele ehitame ökodukti, lammutame olemasoleva Kernu silla ning rajame selle asemel uue,“ lisas Avo Ambur.
Nordecon teostab muu hulgas ühe tagasipöördekoha asukohamuutuse projekteerimistööd, katendiarvutused ja ökodukti tugevusarvutused. Lepingu raames pinnatakse ka umbes 70 000 m2 kõrvalmaanteid. Tööde teostamise aeg on 13 kuud ehk tööd on valmis 2017. aasta novembri lõpuks.
Seotud lood
Ehitusvaldkonnas leidub ohtralt töid, mis nõuavad spetsiaalseid teadmisi ja kogemusi, kuid on ka selliseid, millega saavad hea tahtmise ja soovi korral hakkama kõik. Värvimine ongi just üks neist ettevõtmistest, kus vaja pealehakkamist ning töökat kätepaari, kvaliteetseid värve, häid maalritarbeid ning õigeid töövõtteid.