Tänavu augustis täitub 15 aastat esimeste Aeroc plokkide tootmisest 2001. aastal valminud kaasaegses tehases Lääne-Virumaal Kunda lähedal, teatas ettevõte.

- Aeroci tehas Kunda lähedal. Foto: Raul Mee
Tänase ettevõtte eellasteks on Tallinnas Männikul asunud Silikaatbetooni Instituut, juhtiv teadusasutus poorbetooni valdkonnas omaaegses Nõukogude Liidus ning Kivilõvi Inseneribüroo AS, mis 1995. aastal alustas Eestis Siporex poorbetoontoodete ja Jämerä kivimajade maaletoomist Soomest.
Tehase ehitamise mullatöödega alustati 2000. aasta juulis, napilt rohkem kui aasta hiljem valmisid esimesed Aeroc plokid. Veel samal aastal alustati Aeroci toodete eksporti Lätti, kus 2002 asutati ka oma tütarettevõte . 2003.-2005. aastal sisenes ettevõte ka Leedu, Rootsi, Soome ja Venemaa turule Sankt-Peterburgi ja Kaliningradi piirkondades. 2005. aastal omandas Aeroc teise poorbetoontoodete tehase Riia lähistel Saulkalnes.
2005.-2010. aastal tegutseti koos LSR Grupiga aktiivselt Venemaal Peterburis, kus käivitati üks uus poorbetoontoodete tehas ja Ukrainas, kus osteti ja moderniseeriti üks töötav tehas ning paralleelselt ehitati teine kaasaegne tehas. Pärast LSR Grupist eraldumist on ettevõte keskendunud peamiselt Baltikumi ja Skandinaavia ning teistele lähipiirkonna turgudele.
Koos 2012. aastal omandatud Jämerä kivimajade kaubamärgi ja äritegevusega Soomes lisandus seni peamiselt tootjana tegutsenud ettevõttesse üle neljakümneaastane kogemus poorbetoonist elamute projekteerimisel ja ehitamisel.
Tänaseks on emaettevõte Aeroc International AS kujunenud Põhja-Euroopa suurimaks poorbetoontoodete valmistajaks, kes on koduturul Läänemere piirkonnas saavutanud liidripositsiooni. Ettevõte ekspordib ligi poole oma toodangust.
Aeroc tooteid kasutatakse kõikjal ehituses eramutest kuni tööstushooneteni.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui räägitakse tööstuse energiavajadusest, energiajulgeolekust või toidujulgeolekust, siis tundub, et räägitaks vaid gaasist, CNG-st või äärmisel juhul LPG-st. See on nii ilmselge valik, et tavaliselt ei vaevuta millelegi muule mõtlemagi.