• 07.06.16, 11:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Palling: betoonteed võivad aidata kogu majandust

Betoonteede ehitamine võib olla mõnevõrra kallim kui asfalteede ehitamine, kuid ei tasu jätta arvesse võtmata üldist kasu majandusele, rääkis Riigikogu majanduskomisjoni liige Kalle Palling täna toimuval konverentsil Betoonteede ehitamise väliskogemuse tutvustamine Eestis.
Palling: betoonteed võivad aidata kogu majandust
  • Foto: Eerik Riikoja
 
“Igasuguse ehitamise juures on oluline kasutatava materjali kodumaisuse aste. Mida suurem hulk materjale on Eestist pärit, seda kasulikum on see loomulikult Eesti majandusele. Eesti teede-ehituses otsitakse pidevalt uusi võimalusi kodumaise materjali ja tööstusjääkide kasutamiseks ja väärindamiseks. Hiljutised katsetused põlevkivituha kasutamiseks teede-ehituses näitasid häid tulemusi. Võibolla on kodumaisel betoonil teede-ehituses siinkohal kaalukas sõna sekka öelda?” ütles Palling.
Põlevkivist elektri- ja õli tootmisprotsessi käigus tekib suur hulk igasuguseid jääke, sealhulgas poolkoksi, millest saab omakorda toota tsementi. Lisades materjali kodumaisusele asjaolu, et põlevkivi aitab tagada Eestis energia varustuskindluse ja annab Ida- Virumaa elanike töökohti võib betoonteede ehitamine osutuda Eestile kasulikuks, rääkis Palling.
“Isegi kui analüüsid näitavad, et betoonteede ehitamine on võibolla esmaspilgul kitsas kululõikes asfaltbetoonteedest mõnevõtta kallim,” rõhutas ta.
Poola kogemus Eestile eeskujuks
“Kui saaksime põlevkivist elektri tootmise jääkide tuhamägedesse ladestamise asemel laotada need ühtlaselt mööda maad laiali ja teha sellest tugevad ja vastupidavad teed, usun, et oleme ka keskkonnahoiu valdkonnas suure sammu edasi liikunud,” ütles Palling.
“Saades lisaks ka vastupidavad betoonteed, on ehk lihtsam ka Ida- ja Lääne-Virumaa inimestele selgitada, miks peab nii palju põlevkivi kaevandama,” lisas ta.
Igal aastal ehitatakse maailmas kümneid tuhandeid kilomeetreid betoonteid, katselõikude ehitamisega on algust tehtud ka Eestis. Riigikogu majanduskomisjoni, Eesti Asfaldiliidu, Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu ja Eesti Betooniühingu korraldatud konverentsil tutvustavad Poola Maanteeameti betoonteede spetsialistid betoonkatendite ehitamise laialdasi kogemusi Poolas.
“Olles Eestiga sarnases arengufaasis on betoonteede ehitamine Poolas teinud läbi muljetavaldava arengu. Kindlasti on Poola selles osas Eestile suurepäraseks eeskujuks, kelle positiivseid näitaid annab kas täielikult või osaliselt üle kanda,” rääkis Palling.
 

Viimased uudised

Uudised
  • 17.04.25, 13:30
Nordecon allkirjastas Tiskre kooli ehituslepingu
Suur lugu
  • 17.04.25, 12:52
Ühishoone – turvaline kindlus igasse linna ja maakonda
Uudised
  • 17.04.25, 12:51
Eesti ranged energiamärgised muudavad ehituse kallimaks
Leedu A++ energiaklassi hoone võib Eestis saada vabalt C-energiaklassi hinnangu.
Börsiuudised
  • 17.04.25, 12:21
Oma Ehitaja alustab Liveniga Põhja-Tallinnas uut arendust
Uudised
  • 17.04.25, 12:15
Omavalitsused ootavad riigilt teede korrashoiuks suuremat tuge
Uudised
  • 17.04.25, 10:48
Mapri ehitab Peetrisse suure autokeretööde hoone. “See on julge käik”
Ehitustööde tellija on TKM Kinnisvara. Peetrisse kerkivad ka Amservi 12 000-ruudune esindus, rajajaks Capital Mill ning 9000-ruudune Mercedes-Benzi sõiduautode esindus, rajajaks Kaamos Kinnisvara.
Uudised
  • 17.04.25, 09:02
Eesti inseneride edulugu: uuele tootele andis tuule tiibadesse avatud suhtlus ja enesekriitika
Levinud on suhtumine, et kindlam on ehitada uus, mis vastab standarditele ja tänapäeva nõuetele.
Ajakiri
  • 16.04.25, 16:46
Ehitaja ajakiri aprill 2025

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele