Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Sõida virtuaalselt mööda jääteed Hiiumaale
Tavapäraselt pöörame tähelepanu maismaateede olukorrale, siis tänavuse talve puhul on põhjust rääkida ka teedest mere peal, mis tagavad püsiühenused mandri ka saarte vahel.
Jäätee mandri ja Hiiumaa vahel Foto: eestisaared.ee
Külma talve puhul on eesltased ja eriti saartel elavad inimesed juba harjunud jäätee võimalikkusega, mis säästab neid praamide järjekorras seismist. Kui meile, eestlastele tundub see ühe talve osana, siis muu maailm peab seda üsna ekstreemseks.
Kui mõned päevad tagasi ületas BBC uudistekünnise Pärnus lumes toitu otsiv orav, siis eile ületas BBC uudiskünnise Euroopa pikim 25 kilomeetrine jäätee mandri ja Hiiumaa vahel.
Jäätee Rohuküla ja Heltermaa vahel avati 7. jaanuaril.
Jääle lubatakse sõidukeid, mille mass ei ületa 2,5 tonni. Trass on 25 kilomeetrit pikk ja tähistatud kadakatega. Maanteeamet palub enne jääle sõitmist kindlasti tutvuda kaldalolevate infotahvlitega ja rangelt kinni pidada jääteel kehtivatest reeglitest. Trass on avatud ainult valgel ajal.
Autosid lastakse jääteele sõitma iga 2 minuti tagant. Kui tavapäraselt kehtib maanteedel maksimaalse kiiruse piirang, siis jääteedel kehtib minimaalne kiirusepiirang 70 km/h. Samuti ei tohi jääteel peatuda. Aeglasem liikumine võib tekitada jää pinnale pigem kahju.
Elektrituru kaootilisus ja hindade ettearvamatu liikumine ei ole täna enam kellelegi üllatuseks. Küll aga võib uudisena tulla, et energiatootmist ja -tarbimist targalt juhtides saavad kodukasutajad hoida kokku suure rahasumma, teenida lisaraha ning enda päikesepargile tehtud investeeringute tasuvusaega kordades lühendada.