Maanteeameti juhi kohale asunud Priit Sauk lubab hoida kindlat selgroogu ja mitte minna kaasa kavalate ehitajate nõudmistega, mis on maksnud ameti lähiminevikus peadirektori koha.
Eelmisel nädalal küsis ehitusuudised Starmani suundunud endiselt maanteeameti juhilt Aivo Adamsonilt, millised kolm ümbrikku jättis ta oma mantlipärijale. Sel nädalal uurisime juba täpsemalt värskelt Maanteeameti juhi kohale asunud Priit Saukilt tema plaanide kohta.
Sauk usub, et kuvand ehitajate liigsest domineerimisest on tänaseks minevik. "Ma eeldan, et ehitajad on meile võrdväärsed ja ausad partnerid. Kindlasti ei soovi ma samuti, et Maanteeamet oleks ehitajate üle liigselt domineeriv ja võimu kuritarvitav riigiasutus," märkis Sauk.
Sauki sõnul on ta juba Adamsoniga kohtunud ning nad rääkisid, mis viimasel perioodil tema juhtimisel tehtud ning mis jäi pooleli. Millised on Adamsoni arvates Maanteeameti suurimad väljakutsed ja millised senised suurimad elluviidud muudatused.
"Tänan veelkord ka avalikult Aivot tema pühendumuse eest Maanteeameti arendamisse oma ametisoleku ajal ja tegelikult ta on jäänud Maanteeameti fänniks ka peale lahkumist," märkis Sauk Ehitusuudistele.
"Leidsin, et organisatsioonide juhtidena oleme me kandmas paljus samasid põhiväärtuseid ja ka Maanteeameti arendamise osas on meil ühiseid seisukohti."
Ehitusuudised uuris Saukilt ka täpsemalt, milliste mõtete ja plaanidega ta Maanteeametisse tuli.
Kui jõuliseks oma visiooni kaitsmiseks olete Maanteeametis valmis?
Ma ei tulnud Maanteeametisse valmis lõpplahendusega, milleni jõudmise peab vaid kiirelt ellu viima. Seda mul lihtsalt ei saanudki olla töötamata päevagi varem Maanteeametis. Ja õnneks ei ole mulle ka kellegi teise poolt kaasa antud paberil mis ja kuidas ma peaksin Maanteeametis tegema. Kui see oleks mulle paberil kaasa antud, siis ma tõenäoliselt ei oleks ametisse asunud. Loomulikult on Maanteeameti tegevus reglementeeritud lisaks seadustele ka hulgaliste muude normdokumentidega, näiteks Maanteeameti põhimäärusega jne.
Maanteeamet on pidevalt arenev organisatsioon ja ma ei usu, et saame öelda kunagi, et Maanteeamet on valmis. Muutub keskkond meie ümber ja muutuvad ootused meie poolt pakutavate avalike teenuste osas ja seega peame ka meie muutuma ja tegelikult veel prognoosides ette keskkonna muutumisi ja avalikkuse ootuste muutumissuundi ja olema kõigeks selleks oma tegevustes valmistunud juba eelnevalt.
Loomulikult on mul oma juhtimispõhimõtted ja põhiväärtused mille kaitsmisega olen valmis minema jõuliselt kuni lõpuni.
Minu nägemuses peab maanteeametist saama avalikku teenust pakkuv koostööle orienteeritud motiveeritud erialaspetsialistidest koosnev arenemisvõimeline organisatsioon.
Teil on ehitusvaldkonnas väga märkimisväärne kogemus - kuidas hoida suheldes ehitajatega selgroogu, et mängureeglid ei liiguks liiga ühte väravasse? Mil määral peate, ehitusvaldkonnas ka ise piisavalt palju tegutsenuna, probleemiks ehitusettevõtete liigset domineerimist? Mis nipiga liiga jõulisi ehitusettevõtteid taltsutada?
Ma mõistan kujunenud avalikku hoiakut, et ehitajad mõjutavad liigselt Maanteeametit. See sai toimuda minevikus tõesti vaid mõningate üksikute ebaausate ametnike osalusel. Tilk tõrva rikub meepoti ja just ka sellised ebaausate kokkulepete näited minevikust on kujundanud läbi ajakirjanduse avaliku seisukoha, et Maanteeametil pole selgroogu.
Ma siiralt loodan, et kuvand ehitajate liigsest domineerimisest on tänaseks minevik. Ma eeldan, et ehitajad on meile võrdväärsed ja ausad partnerid. Kindlasti ei soovi ma samuti, et Maanteeamet oleks ehitajate üle liigselt domineeriv ja võimu kuritarvitav riigiasutus.
Esimestel kohtumistel ja vestlustel ehitajatega on nende sõnum minule olnud, et nad ei soovi endale mistahes erikohtlemist või eeliseid vaid nad soovivad kõigi turuosaliste võrdset kohtlemist ja ausaid lepingulisi partnersuhteid Maanteeametiga. Ühelt poolt on see hoiatav teave minule, et järelikult on siiski jätkuvalt kellelegi eeliseid tehtud.
Minu ülesanne on luua süsteem, mis välistaks Maanteeameti mistahes töötajate ainuisikulise võimaluse mõjutada omakasupüüdlikult otsuseid kellegi kasuks või kahjuks. Mängureeglid peavad olema selged ja Maanteeameti otsuste tegemine avalik ja toimimispraktika ühene. Samuti on juhtkonna võimuses arendada sisekontrolli ja arendada ka keskastme juhte, kes suudavad piisavalt kontrollida kehtestatud reeglitest kinnipidamist mistahes ametikohal.
Esimese töönädala kokkuvõtteks võin avalikult tõdeda, et ma ei kujuta ette kuidas Maanteeameti juht saaks täna mõjutada ainuisikuliselt mistahes otsuse tegemist kellegi ehitaja kasuks või kahjuks ja kas keegi tõesti on nii rumal ja loodab seda karistamatult läbi Maanteeameti juhi teha. Kui aga kuskil on süsteemis selliseid kohti, kus ametnike poolt omakasupüüdlikult mõjutatakse ebaausalt otsuseid siis on juhtkonna ülesanne need kohad tuvastada ja muuta kiiresti süsteemi, et nii ei juhtuks tulevikus.
Mis on Maanteeameti-suguses ettevõttes stabiilsuse aluseks?
Mistahes organisatsioonide stabiilsuse aluseks on alati järjepidevus. Samas kui stabiilne saab tänases muutuvas maailmas olla mistahes organisatsioon. Seadused ja normid peavad tagama ühesuguse käitumise ja lähenemise mistahes valdkonnale või tegevusele.
Me ei saa olla tuulelipud, et täna teeme nii ja homme kardinaalselt teisiti. Meie tegevus peab olema pikaajaliselt ette planeeritud ja muudatused tegevuspõhimõtetes varakult avalikult põhjendatud. Järjepidev töötajate arendamine tagab organisatsiooni kui terviku valmisoleku muudatusteks.
Seotud lood
Täna astus Maanteeameti juhi kohale pikaaegselt ehitussektoris tegutsenud ja mitmeid ehitusfirmasid juhtinud Priit Sauk. Ehitusuudised.ee uuris aga eelmiselt juhilt Aivo Adamsonilt, millised kolm ümbrikku ta oma mantlipärijale jättis.
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.