Ehitusuudised.ee uuris, kuidas kulgeb Rail Baltica Eesti trassi planeeringu ning eelprojekti protsess. Küsimustele vastas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda.
1. Millises faasis on RB planeeringud? Kas olete ajagraafikus?
Jah, oleme graafikus. Rail Balticu maakonnaplaneeringute koostamist alustati mais. Raudtee lähteseisukohti ning trassialternatiivide avalikud väljapanekud kohalikes omavalitsustes algavad septembris ning sellele järgnevad avalikustamised toimuvad septembris ja oktoobris. Täpsemast ajakavast teavitatakse augusti kuu jooksul maavalitsuste vahendusel.
Lähiaastatel valmivad ehitamiseks vajalikud planeeringud ja eelprojektid, mis määravad uue raudtee asukoha. Euroopa Liidu kaasrahastamise olemasolul jätkatakse ettevalmistustega ehitustöödeks, mille algus võib osutuda võimalikuks aastatel 2017/2018. Eesmärk ehitustöödel on saada võimalikult palju valmis aastaks 2022.
2. Kuidas sujub koostöö erinevate KOVidega planeeringute plaanimisel, sest trass läbib mitmeid maakondi ja valdasid? Kas on tulnud ette takistusi?
Koostöö kohalike omavalitsustega on vaatamata suveajale olnud tõhus. Töökoosolekud on toimunud maavalitsustes, osalenud on kõikide omavalitsuste esindajad. Praegu on valmimas ja septembri algusest huviliste kättesaadavad maakonnaplaneeringute lähteseisukohad ja keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) programm.
Lähteseisukohad kirjeldavad, mida ja kuidas täpselt planeeritakse. KSH programm kirjeldab mõjusid, mida raudteekoridori kavandamisel hinnatakse. Lisaks on valminud maakonnaplaneeringute tugiplaan, kuhu on kantud trassikoridoride variandid, mille võrdlemine ja analüüs algab sügisel.
Seega on Rail Balticu trassikoridori leidmine veel algusfaasis ja ühtegi otsust, kuhu ja kuidas trass täpselt tuleb, tehtud ei ole.
3. Mis on projekti puhul kõige keerulisem väljakutse?
Lisaks suurele planeerimisprotsessile on väljakutseks riiklike ja kohalike huvide tasakaalustamine - üleriigiliselt tähtsale transpordiühendusele kohalikke huvisid ja väärtusi maksimaalselt arvestava asukoha leidmine.
Seotud lood
Rail Balticu Eesti projektijuht Miiko Peris alustab 16. augustist tööd Euroopa Komisjoni asepresidendi Siim Kallase kabinetiliikmena.
17. aprillil vaidlustas Suurbritannia ühispakkuja Aecom Tehnilise Järelevalve Ameti poolt Rail Baltica trassi eelprojekti hanke tulemused, mille kohaselt võitis hanke Eesti konsortsium.
Reedel, 3. mail allkirjastas riik lepingu Rail Balticuga seotud maakonnaplaneeringute koostamiseks ja eelprojekteerimiseks.
Rail Baltic raudteeliiniga seotud maakonnaplaneeringute ja eelprojekteerimise läbiviimiseks korraldatud rahvusvahelise hanke võitis ühispakkuja OÜ Reaalprojekt, OÜ Hendrikson&Ko ja EA Reng AS.
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.