• 21.08.13, 17:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Baltica vahekokkuvõte: oleme graafikus

Ehitusuudised.ee uuris, kuidas kulgeb Rail Baltica Eesti trassi planeeringu ning eelprojekti protsess. Küsimustele vastas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda.
1. Millises faasis on RB planeeringud? Kas olete ajagraafikus?
Jah, oleme graafikus. Rail Balticu maakonnaplaneeringute koostamist alustati mais. Raudtee lähteseisukohti ning trassialternatiivide avalikud väljapanekud kohalikes omavalitsustes algavad septembris ning sellele järgnevad avalikustamised toimuvad septembris ja oktoobris. Täpsemast ajakavast teavitatakse augusti kuu jooksul maavalitsuste vahendusel.
Lähiaastatel valmivad ehitamiseks vajalikud planeeringud ja eelprojektid, mis määravad uue raudtee asukoha. Euroopa Liidu kaasrahastamise olemasolul jätkatakse ettevalmistustega ehitustöödeks, mille algus võib osutuda võimalikuks aastatel 2017/2018. Eesmärk ehitustöödel on saada võimalikult palju valmis aastaks 2022.
2. Kuidas sujub koostöö erinevate KOVidega planeeringute plaanimisel, sest trass läbib mitmeid maakondi ja valdasid? Kas on tulnud ette takistusi?
Koostöö kohalike omavalitsustega on vaatamata suveajale olnud tõhus. Töökoosolekud on toimunud maavalitsustes, osalenud on kõikide omavalitsuste esindajad. Praegu on valmimas ja septembri algusest huviliste kättesaadavad maakonnaplaneeringute lähteseisukohad ja keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) programm.
Lähteseisukohad kirjeldavad, mida ja kuidas täpselt planeeritakse. KSH programm kirjeldab mõjusid, mida raudteekoridori kavandamisel hinnatakse. Lisaks on valminud maakonnaplaneeringute tugiplaan, kuhu on kantud trassikoridoride variandid, mille võrdlemine ja analüüs algab sügisel.
Seega on Rail Balticu trassikoridori leidmine veel algusfaasis ja ühtegi otsust, kuhu ja kuidas trass täpselt tuleb, tehtud ei ole.
3. Mis on projekti puhul kõige keerulisem väljakutse?
Lisaks suurele planeerimisprotsessile on väljakutseks riiklike ja kohalike huvide tasakaalustamine - üleriigiliselt tähtsale transpordiühendusele kohalikke huvisid ja väärtusi maksimaalselt arvestava asukoha leidmine.

Seotud lood

Uudised
  • 07.08.13, 17:54
Siim Kallas palkas Rail Balticu Eesti projektijuhi
Rail Balticu Eesti projektijuht Miiko Peris alustab 16. augustist tööd Euroopa Komisjoni asepresidendi Siim Kallase kabinetiliikmena.
Uudised
  • 02.05.13, 11:42
Rail Baltica vaidlustanud Aecom sai vastu näppe
17. aprillil vaidlustas Suurbritannia ühispakkuja Aecom Tehnilise Järelevalve Ameti poolt Rail Baltica trassi eelprojekti hanke tulemused, mille kohaselt võitis hanke Eesti konsortsium.
Uudised
  • 06.05.13, 15:41
Rail Baltica eelprojekteerimine sai allkirjastatud 
Reedel, 3. mail allkirjastas riik lepingu Rail Balticuga seotud maakonnaplaneeringute koostamiseks ja eelprojekteerimiseks.
Uudised
  • 09.04.13, 16:53
Rail Balticu eelprojekteerimise hanke võitis Eesti ühispakkuja
Rail Baltic raudteeliiniga seotud maakonnaplaneeringute ja eelprojekteerimise läbiviimiseks korraldatud rahvusvahelise hanke võitis ühispakkuja OÜ Reaalprojekt, OÜ Hendrikson&Ko ja EA Reng AS.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:13
Kaasaegne parkimislahendus koos energiasäästlike elektriautode laadijatega
Auto parkimine ei pea olema keeruline ja aeganõudev protsess. Entringo pakub sujuvat ja mugavat parkimiskogemust, mis garanteerib kiire läbipääsu parklasse. Entringo on Hansabi välja töötatud piletivaba parkimis- ja läbipääsusüsteem, mis võimaldab kliendil parkimisalale pääseda ilma füüsilisel kujul piletit omamata. Süsteemi on sisse ehitatud numbrituvastus, mis parkimisloaga numbrimärki tuvastades automaatselt tõkkepuu avab. See võimaldab inimesel kiiresti ja takistusteta parkimisalale jõuda. Entringo lahendust saab kasutada ka läbipääsu kontrollimiseks. Seda on võimalik seadistada nii, et alale pääsevad vaid selleks volitatud isikud.

Hetkel kuum

Ehituse palgaraport: töökohtade tasud on langenud, peale mõne erandi
Uudised
  • 18.12.24, 08:31
Ehituse palgaraport: töökohtade tasud on langenud, peale mõne erandi
Uus esindus peaks Peetris valmima 2026. aasta suvel (Visuaal: Capital Mill).
Uudised
  • 20.12.24, 07:22
Ehitustrust ehitab Peetrisse Baltikumi suurimat autokeskust
Amserv kolib sinna kõik senised Tallinnas Pärnu maanteel pakutavad teenused
Kati Kusmin veel Riigi Kinnisvara juhina, kust ta aasta tagasi lahkus, et minna EISi juhtima. Foto: Andras Kralla, Äripäev/Scanpix Baltics
Uudised
  • 18.12.24, 12:11
EISi juht Kati Kusmin kaotas ameti
Nõukogu ootas kiiremaid reforme
Raudteede elektrifitseerimine on üks peamisi võimalusi keskonnaeesmärkide täitmisel transpordis.
Uudised
  • 13.12.24, 12:05
GRK Eesti sõlmis 81-miljonilise raudtee ehituslepingu
Depo uus pood kerkib Lasnamäele.
Uudised
  • 17.12.24, 11:01
Infortar ehitab Lasnamäele Depo poe
Koguinvesteering 52 miljonit
Linnaku perspektiivvaade (Visuaal: Kadarik ja Tüür Arhitektid)
Uudised
  • 18.12.24, 07:17
Telliskivi TLN linnakus asetati nurgakivi ajaloolistele hoonetele
Linnakusse lisandub 4000 ruutmeetrit uut äripinda
Capital Milli ESG juht Merli Rikolas tõi ESG ehituses ja kinnisvaras konverentsil välja markantse näite, kuidas Capital Milli hoonesse tuli suure energiatarbimisega klient, mistõttu sai muidu kõrge energiaklassiga hoone märgiseks E.
Uudised
  • 18.12.24, 09:51
Capital Mill: hoone energiamärgis kukkus ühe tarbija tõttu kolinal
Lõppkokkuvõttes on jätkusuutlikkus kasumlikkus
Keilas asuvatele Tuula tee kodudele väljastati kasutusload Projektibüroo abiga. Tellija: Everaus Kinnivara. Foto: Sergei Zjuganov
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 07:00
Ehitusekspertiisi ja järelevalve teostamine säästab aega, närve ja rahakotti

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele