„Küsimus pole, kas me siseneme Hiina turule, vaid millal me sinna läheme. Mõnel turul on kõrgemad sisenemisbarjäärid. Pärast kaheaastast tööd pole me kõiki USA turule sisenemiseks vajalikke sertifikaate veel saanud,“ rääkis Puusaag välisväljaandele.
„Oleme kaks aastat tegelenud sertifitseerimisega USAs ja see takistab müügi alustamist. Hiinaga tegeleme paralleelselt,” selgitas parasjagu Venemaal ärireisil olev Puusaag Äripäevale. Ta lisas, et Krimelte loodab Hiinas müügini jõuda aasta jooksul.
”Sealne turg on üle ujutatud odavast ja väga halva kvaliteediga toodangust. Tundub, et aeg on küps ja nõudlus korralikule “eurokvaliteedile” kasvamas. See kehtib paljude valdkondade kohta,” ütles Puusaag ja märkis, et esialgu mingeid üle mõistuse bürokraatiatakistusi Hiinas ei paista, aga rõõmustamiseks on veel vara.
”Üleüldse on maailmas ainult üksikud turud, mis meie toodetele mingeid eritakistusi välja on mõelnud,” leidis Puusaag tunnistades, ”mitte Krimelte jaoks pole need takistused, vaid kõigile. Näiteks Poola turg nõuab meie toodete katsetamist oma sertifitseerimisorganisatsiooni ITB juures. See oli üle 100 000 kroonine väljaminek ja võttis aega paar aastat.”
Puusaag märkis, et praeguseks on Krimeltel Poola sertifikaat olemas ja müük selles riigis käib. ”Saksamaal on nõue valmis vahu tulepüsivusele, mis eeldab jällegi täiendavat sertifitseerimist ja kallist katsetamist. Ülejäänud Euroopa Liidus ühtegi lisanõuet pole ja müü palju tahad,” lausus Krimelte juht.
Kuna Krimeltel tootmisvõimsusi jätkub, müügi algus USAs ja Hiinas täiendavaid kulutusi tootmise laiendamisele ei nõua. ”2010 tahaks Wolf Groupiga ületada miljardi piiri ja kasumiga 100 miljoni piiri. Esimese euromiljardiga läheb nüüd pisut aega,” valgustas Puusaag teenimisväljavaateid.
Ehitusvaht on üks Eesti suuremaid ekspordiartikleid, kuna siin asub ka Makroflexi brändi omaniku Henkel AG tehas. Eesti oli 2007. aastal 45 miljoni pudeliga maailma kolmas polüuretaanvahu tootja Hiina ja USA järel, mis tootsid vastavalt 60 miljonit ja 50 miljonit vahupudelit. Tõenäoliselt on Hiina toodang praeguseks kasvanud, kuid mitte kordades, täpsustas Bloomberg.
Wolf Group plaanib kolme aasta jooksul pärast 1 miljardi kroonise käibeni jõudmist 50%list kasvu. Ettevõte ületab 2008. aastal esmakordselt saavutatud 1 miljardi piiri taas ilmselt juba tänavu.